Skip to content
Economie

Lucian Bode: Aproximativ 18 milioane de euro ar fi valoarea investiției pentru a construi o rută alternativă la aglomerația de pe Valea Prahovei

facebook pro infrastructura

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat miercuri seară că realizarea Autostrăzii Comarnic-Brașov poate începe în termen de doi-trei ani și că până atunci, pentru decongestionarea traficului de pe DN1, se poate lucra la rute alternative prin conectarea și modernizarea unor drumuri județene, potrivit hotnews.ro.

Lucian Bode a explicat la Digi24 că până la construirea Autostrăzii Comarnic-Brașov, Ministerul Tranporturilor trebuie să vină cu soluții alternative pentru decongestionarea traficului din zona Comarnic. Potrivit acestuia, soluția ar fi conectarea și modernizarea unor drumuri județene.

„Prima (porțiune), drumul județean Câmpina – Valea Doftanei – Săcele se prezintă în felul următor: de la Câmpina la Valea Doftanei avem 35 de km de drum judetean asfaltat. De la Valea Doftanei până la granița cu Brașovul, avem 14 km de drum neasfaltat, dar care este prins în PNDL și poate fi finanțat integral. De asemenea, de la limita cu județul Brașov până la Săcele, cei 12 km, este un drum județean pietruit. Acest drum poate intra, de asemenea, într-un program de finanțare de la Ministerul Dezvoltării și cei 61 de km de drum județean. Aproximativ 18 milioane de euro ar fi valoarea investiției, cred că nu e o investiție foarte mare, astfel încât să construim o rută alternativă pentru micul trafic la aglomerația de pe Valea Prahovei”, a explicat Lucian Bode.

Până la începerea lucrărilor la Autostrada Comarnic Brașov va mai dura doi-trei ani de zile, potrivit ministrului. În acest timp s-ar putea finaliza însă drumul alternativ.

„În orice caz, până la începerea lucrărilor la autostrada Comarnic-Brașov, vorbim de 2-3 ani de zile, acest drum trebuie finalizat. Pentru că mulți fac greșeala și spun construim Autostrada Comarnic-Brașov în patru ani de zile. Da, poți, dar să spui că vei construi în patru ani începând de astăzi, faci o mare greșeală. Pentru că până la momentul construirii autostrăzii trebuie să ai studiul de fezabilitate revizuit, și vorbim de șase luni de zile minim, trebuie proiectul tehnic realizat, trebuie să fie luate toate avizele și acordurile și vorbești de 4 ani de zile de la momentul în care faci primul hârleț”, a mai precizat ministrul.

În legătură cu finanțarea, Bode a spus că după dispariția parteneriatelor public-private, Ministerul de resort va prelua toate proiectele de infrastructură în regim PPP.

„După ce dispare acest parteneriat public-privat, o șmecherie a defunctei guvernări PSD, noi vom prelua prin hotărâre de guvern la Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor toate proiectele de parteneriat public-privat ce vizează dezvoltarea infrastructurii de transport în România. Vom veni în Guvern cu o soluție pe de o parte revizuirea documentației, a studiului de fezabilitate și pe de altă parte sursele de finanțare. Ele, din punctul meu de vedere nu pot fi decât două: finanțare de bugetul de stat, pe un proiect multianual, vorbim de un obiectiv a cărei valoare este estimată la 1 miliard de euro, eu cred că o alocare multianuală de 250 de milioane de euro de la bugetul de stat nu este un efort financiar foarte mare ținând cont de risipa pe care am găsit-o când am venit la guvernare”, a adăugat ministrul Transporturilor.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *