Legislația care reglementează circulația trotinetelor electrice pe drumurile publice reprezintă un subiect de mare interes, cel puțin dacă ne uităm la realitatea din traficul urban, potrivit lui Lucian Bode.
Acesta menționează că, pornind de la o inițiativă mai veche, din 2019, de modificare a OUG 195/2002, inițiativă a unui grup de parlamentari liberali, din care fac parte, își propune să aducă mai multă siguranță în trafic — atât pentru utilizatori, cât și pentru ceilalți participanți la trafic.
„Sunt multe propuneri de îmbunătățire a legislației pe care le-am discutat astăzi și îmi doresc o abordare echilibrată. Pentru că drumurile publice nu sunt o junglă. Iar faptul că trotinetele electrice au câștigat un public numeros în orașe presupune mai multă responsabilitate din partea tuturor celor implicați”, mai spune fostul ministru.
În primul rând, când vorbim despre trotinetele electrice, acesta este de părere că viteza de deplasare trebuie să fie una rezonabilă. „Cei care încalcă limita de 25 km/h și folosesc un motor electric cu o putere mai mare de 2 kW vor suporta rigorile legii”, avertizează Lucian Bode.
Potrivit lui, viteza prea mare este un adevărat pericol în trafic pentru toată lumea, fiind principala cauză a accidentelor. Evenimentele recente, soldate cu victime, confirmă acest lucru, adaugă fostul ministru.
„Prin amendamentele propuse, purtarea căștii de protecție ar deveni obligatorie indiferent de vârstă. În prezent, este obligatorie doar pentru cei sub 16 ani. Cred că protecția în trafic trebuie să fie o regulă generală, nu o excepție”, mai spune Bode.
O altă propunere vizează introducerea unei asigurări obligatorii de răspundere civilă, în caz de pagube produse terților. „În prezent, doar operatorii de flote de trotinete self-service au asemenea asigurări, dar regula trebuie să se aplice și utilizatorilor de trotinete personale. Regimul legal trebuie să fie unitar și echitabil. Totodată, regimul de sancțiuni pentru conducerea trotinetelor sub influența alcoolului și a stupefiantelor trebuie întărit și armonizat mai bine cu cel al altor categorii de vehicule”, continuă Lucian Bode.
Acesta dă asigurări că vor avea loc noi dezbateri pentru că România are nevoie de un cadru legislativ clar, echilibrat și centrat pe soluții care să prevină incidentele în trafic pe modelul altor state europene.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News