Lucian Isar critică guvernarea Ponta: A lăsat cabinetului Cioloș o serie de probleme

Economistul Lucian Isar a sustinut, la postul de televiziune Realitatea TV, ca vechea guvernare i-a lăsat cabinetului Dacian Cioloş o serie de probleme.

Una dintre problemele lăsate de vechea guvernare, în opinia acestuia, e controlul pe care şi l-ar fi asigurat PSD în mai multe companii de reglementare.

”Așa veți vedea la ANRE, ANRM, toate zonele. Asta este captura de reglementare. Același lucru îl vedem în cazul companiilor naționale, companii de stat, ministere. Această echipă va avea o mare problemă să opereze cu un stat capturat”, a explicat Isar.

Totodata, economistul a vorbit şi despre prelungirea unor mandate, pe ultima sută de metri a guvernării Ponta.

”Guvernarea Victor Ponta, in cazul entitatilor la care tinea in mod deosebit, a stiut ca se va termina si si-a luat masuri de precautie, a semnat mandate noi luna trecuta. Asta este, probabil, principala minare a teritoriului pe care a facut-o guvernarea Victor Ponta. Știa ca la un moment dat se va termina si prin urmare a prelungit mandatele astfel incat sa fie sigur ca in marile companii, autoritati de supraveghere, sa aiba oameni de incredere”, a mai spus Lucian Isar.

Acesta a mai declarat ca o altă aşa-zisă capcană vizează deficitul bugetar pe 2016.

”Cel putin daca il ascultam pe dl. Teodorovici, foarte probabil ca acel nivel de 3% deficit sa fie sub un asediu sustinut. Mai ales ca il cred foarte mult pe seful ANAF ca proiectia legată de veniturile pe 2016 e mai mult decat optimista. Au sugerat ca vor incasa mai mult in 2016, iar la nivel de cheltuieli nu o sa faca toate cheltuielile pe care deja si le-au asumat”, a continuat Isar.

Lista de probleme nu se incheie aici.

”E al treilea nivel de sabotaj. Desigur, premedidat. De-a lungul perioadei de guvernare Ponta au fost privatizari ratate, CFR Marfa era un cadou pentru respectiva guvernare, Oltchim… toate aceste accidente de traseu sunt niste drame pe care actualul guvern ar trebui sa le repare. Ati mai mentionat RAAN-ul. Cred ca acolo e o zona in care nu doar actualul guvern e chemat sa repare lucrurile, ci frizeaza rolul altor institutii”, a mai precizat Isar.