PSnews

Ultima Oră

Lupta anticorupție din România, ținta unui contract între SUA și o companie engleză

SpeakerHub

Jurnalista Sorina Matei prezintă, luni, pe blogul personal un contract din 27 martie 2017, dintre partea engleză și americană, ce vizează lupta anticorupţie din România.

”Pe 27 Martie 2017, la Departamentul de Justiţie al SUA/ Divizia pentru Securitate Naţională/Unitatea de Înregistrare FARA– Foreign Agents Registration Act, a fost declarat contractul dintre compania Strategic Communication Laboratories (SCL Social), din Londra, şi firma Andreae & Associates, din Whashington DC, contractul vizând lupta anticorupţie din România„, scrie Sorina Matei.

Înţelegerea în privinţa serviciilor de consultanţă pe care Andreae & Associates din Washington DC trebuie să le presteze către SCL Social din Londra este detaliată tot în contractul depus la Departamentul de Justiţie al SUA.

Astfel, Andreae & Associates din Washington DC trebuie să furnizeze către SCL Social din Londra următoarele: „consultanţă în privinţa afacerilor publice strategice şi servicii de consiliere, educarea membrilor Congresului SUA şi membrilor Administraţiei SUA în problemele legate de corupţia din România, furnizarea de cercetări şi notificări despre eforturile depuse în cadrul USG (United States Government) care afectează eforturile anticorupţie din România, indentificarea şi organizarea angajamentelor de a vorbi la nivel local şi naţional în numele SCL Social despre starea corupţiei şi eforturile de a fi contracarată în România, menţinerea şi fortificarea/întărirea alianţelor cu alte grupuri de interese ale căror scopuri sunt similare cu cele ale SCL Social, lucrul în vederea susţinerii echilibrate şi neutre a eforturilor anticorupţie din România”, scrie jurnalista Sorina Matei pe blogul personal.

În acest context, analistul politic Bogdan Chirieac a explicat ceea ce înseamnă SCL Social, și ce obiective uriașe a reușit să atingă în ultimii ani, prin manipularea rețelelor de socializare.

”Miliarde de oameni folosesc rețelele de socializare, cele pe care le cunoaștem. Fiecare utitlizator de rețea, de Facebook de exemplu, este măsurat în 5000 puncte. Fiecare persoană care își dă mesaje sau își pune poze, este măsurată. Se face un profil psihologic al cetățeanului despre care el nu știe nimic, profilul e mai exact decât cel al unui psihiatru de mare experiență.

Odată cunoscut profilul psihologic al utilizatorului, se dau mesajele politice. Ele sunt calibrate în așa fel încât, de exemplu, „sunt sunt pro-Iohannis și ar fi trebuit să fi votat Ponta, vor calibra mesajul în așa fel încât să ajung să-l urăsc pe Iohannis”.     

Succesul uriaș al lui Alexander Nix, proprietarul SCL Social, a fost în primul rând în Marea Britanie cu Brexitul. Ei s-au dus întâi la David Cameron, premierul de atunci, care a refuzat. Au trecut strada apoi și s-au dus la Nigel Farage, care i-a angajat, iar Marea Britanie a ieșit din UE prin mesajele pe care le-au dat, spun dânșii. 

Al doilea moment de maximă importanță a fost la alegerea lui Donald Trump. Trump inițial nu a vrut, s-au dus la Ted Cruz, tot republican, care a ajuns de pe locul 16 pe locul 2. Ulterior, am înțeles că Donald Trump a spus că indiferent cât a plătit Cruz, el plătește de zece ori mai mult. Ei au trimis alegătorilor americani exact mesajele de care aveau nevoie.

Revenind în România, e o întrebare cât casa cea ridicată de domana Sorina Matei: compania este angajată în favoarea actualei așa zise campanii anticorupție din România sau împotriva ei?”, a spus analistul Bogdan Chirieac, luni,  la România TV.

 

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inapoi