Skip to content
Editorial Opinii

Manevra Narcis Neaga: execuție sau extracție?!

Viorica Vasilica Dăncilă, premierul necuvântător (asta până la arestarea lui Dragnea) din Palatul Victoria a executat public în sedința de guvern un “nemuritor”. Un nemuritor poate e puțin spus, căci directorul de la “Drumuri”, Narcis Neaga, l-ar face invidios chiar și pe Bruce Willis, cu toată seria lui hollywood-iana “Greu de Ucis”. Inventat la CNADNR (vechea denumire a CNAIR) prin 1997 de către UDMR, după ce a servit interesele electorale ale acestui partid-balama, Neaga a prins rădăcini serioase la drumurile mioritice. A supraviețuit și a crescut în funcții acolo, indiferent de formula de guvernare existenă. Cu dosare penale deschise pe numele său, cu scandaluri publice de coadă, dar cel mai important, cu aproape “zero” realizări la capitolul autostrăzi, Neaga a fost de neclintit.

Sursele roșii povestesc cum că ultima sa numire în postul de director plin la CNAIR a fost ordonată direct de Numărul 1 din Kiseleff, pe vremea cât jupânul PSD era Daddy Dragnea. Asta, nu că și-ar fi închipuit cineva că Viorica Dăncilă sau înaintașii ei ar fi putut gira de capul lor o așa funcție bănoasă. Tocmai datorită acestui “background”, execuția publică prestată de Dăncilă, marti, a fost una extrem de bizară.  Nu că n-ar avea motive, numai că pe Neaga de-a lungul timpului nu l-a menținut în funcție propteaua politică a vreunui personaj de tip Dragnea, ci însăși vocea și talentul său. Talentul de a face bani, am putea spune!

Motive pentru a scăpa de Narcis Neaga au avut toți cei care s-au perindat în Guvern. Construcția de autostrăzi e anchilozată de ani buni, scandalul tronsonului Sibiu-Orăștie a explodat tot în cârca lui, ba la un moment dat i s-a făcut chiar și un dosar penal. Pe Viorica Dăncilă a făcut-o de râs anul trecut, după ce femeia s-a angajat în fața românilor că va da în exploatare 100 km de autostradă până pe 31 decembrie 2018. La final, abia dacă au ieșit jumătate, numărați din bucăți și ciozvârte aproape nefuncționale.

Complicitatea cu baronii locali este un alt subiect nevăzut de nimeni. De ani de zile, folosindu-se de relația de prietenie cu Nicolae Bădălău, Neaga se revanșează față de firma giurgiuveană GECOR. Care, întâmplător !!, aparține finului lui Bădălău. Mai mult, fata baronului de Giurgiu, Sabina, a fost chiar angajată la CNAIR, în primul mandat de director general al lui Neaga, pe guvernarea Ponta. Aceeași companie de stat a dat lucrări grase și mult mai celebrei firme Tel Drum, în perioada de ascensiune vertiginoasă a lui Liviu Dragnea.

Toate aceste argumente, la fel ca multe altele, ajunseseră pe masa premierului Dăncilă de luni de zile. Probabil că nici nu le-a citit, dacă vreți părerea mea sinceră. Motivul: Narcis Neaga a știut întotdeauna să-și deschidă ușile către premierii și miniștri de la Transporturi. Ajutat, cu siguranță, de toți prietenii săi străini, patroni de companii de construcții bine mufate la lucrări mioritice. Adesea făcute de mântuială sau întârziate excesiv.

Ceea ce a fost întotdeauna suspect, în cazul Neaga, a fost modul în care a fandat în fața trasoarelor statului de drept. În vreme ce asfaltatorii români au picat, pe rând, secerați de DNA, Neaga și relațiile sale externe au rămas în picioare. Tot bursa zvonurilor o dă pe Viorica Dăncilă ca fiind de ceva vreme în mrejele unui anumit serviciu secret mioritic, cu sediul în pădurile din nordul Capitalei. Care serviciu este la fel de adept al faptului că nicio companie de asfaltatori străini care lucrează la noi nu ar trebui deranjată contractual sau penal. Un personaj ca Neaga, cu atât de multe tinichele penale de gât, ar fi dus până la urmă la izbucnirea unui scandal public. Motiv pentru care, strategic, s-ar fi decis extracția și replantarea sa într-un loc liniștit. Vom vedea curând cât a fost execuție și cât extracție, inclusiv după cel desemnat ca înlocuitor al lui Neaga.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *