Skip to content
Politică

Marile magazine prinse în offside. Cum încearcă să ”fenteze” reducerea TVA-ului și cum se încearcă păcălirea românilor

Marile magazine par să încerce să ”fenteze” reducerea TVA-ului, care, teoretic, ar putea să le reducă din cifrele uriașe ale profitului pe care le înregistrează lunăr.

Jurnaliștii de la b1.ro au demarat o anchetă prin care ne sunt prezentate măsurile luate de marile lanţuri de magazine înainte de reducerea TVA-ului la alimente de baze ce urmează să aibă loc  începând cu 1 iulie a.c..

" "

Aceste entități comerciale sunt acuzate ca vor să crească preţurile înainte de scăderea TVA, pentru a putea apoi să-şi ridice profitul, informează b1.ro.

O anchetă jurnalistică realizată de B1 tv a ajuns la concluzia că numai în ultimele două săptămâni mai multe preţuri au crescut cu până la 30 la sută.

După anunţul guvernului referitor la scăderea TVA-ului la alimente, se pare că unii dintre cei mai importanţi comercianţi de pe piaţa din România vor să profite de asta, informează sursa citată.

Potrivit sursei citate, aceştia ar creşte preţurile treptat înainte de 1 iunie, data când taxa pe valoare adăugată va scădea la 9%. O anchetă realizată de B1 TV arată că numai în două săptămâni de la anunţul premierului Victor Ponta, unele preţuri s-au majorat şi cu 30%, susțin jurnaliștii B1.

De exemplu, dacă în data de 7 aprilie, preţul pentru 1 kg de pulpă de porc fără os era de aprope 14 lei, acum, preţul a ajuns la 18 lei. Patru lei în plus la kilogram în doar 2 săptămâni. O creştere vizibilă a fost înregistrată şi în sectorul legumelor.

Potrivit sursei citate, 1 kg de ardei gras roşu este aproape 17 lei faţă de 15, cât era în ziua în care se anunţa scăderea TVA-ului la alimente. 1 kg de mere din Polonia costă acum 4 lei, cu un leu mai mult în comparație cu acum jumătate de lună. Un litru de lapte care pe 7 aprilie costa aproape 3 lei, acum depășeste 3 lei și jumătate. Nici apa îmbuteliată nu a scăpat de creșterea prețului, în numai două săptămâni o găsim în magazin cu aproximativ 16% mai scumpă.

Consiliul Concurenţei, cu ochii pe retaileri

Consiliul Concurenţei a anunţat, la începutul acestei luni, că va sta cu ochii pe marii retalieri, pentru ca aceştia să respecte tăierea TVA la alimente.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *