Skip to content
Sănătate

Medicul Radu Țincu, despre bărbatul decedat după o supradoză de paracetamol: ”Hepatita acută toxică se dezvoltă insidios până când se distruge ficatul”

facebook

Medicul Radu Țincu a vorbit la Digi 24 despre cazul bărbatului din Botoșani care a decedat după o supradoză de paracetamol. Medicul spune că paracetamolul nu trebuie luat preventiv pentru că administrarea pe termen lung va epuiza capacitatea ficatului.

Paracetamolul, chiar dacă e un medicament uzual pe care îl folosim cu toții și e fără prescripție medicală, poate determina toxicitate. Ea poate să apară chiar și la doze uzuale, dacă avem o boală hepatică cronică sau dacă îl combinăm cu alte medicamente care se metabolizează hepatic sau dacă luăm o supradoză.

" "
" "

Înțeleg că acea persoană a luat două comprimate la 4 ore, asta înseamnă mai mult de 6 grame de paracetamol. Doza toxică e pe undeva pe la 4 grame la o persoană adultă și, pentru că a luat mai multe zile, asta a determinat hepatită acută toxică cu insuficiență hepatică fulminantă. Cel mai probabil, aceasta a fost cauza decesului”, a spus medicul la Digi 24.

Paracetamolul trebuie să-l folosim doar cu supraveghere medicală și trebuie să ne informăm măcar medicul de familie că vrem să folosim acest medicament, dacă avem boli cronice hepatice trebuie să luăm doze mai mici. Și, ce este foarte important, sunt mulți pacienți care combină mai multe medicamente cu aceeași substanță activă, dar cu alte denumiri. Au fost pacienți care au luat mai multe tipuri de medicamente care conțineau paracetamol și și-au supradozat această substanță”, a avertizat medicul.

Hepatita acută toxică se dezvoltă insidios până când se distruge ficatul, până când apare insuficența hepatică cu apariția imposibilității epurării și vine starea de comă. Nu sunt semne preexsistente decât atunci când situația devine cu adevărat gravă și când rămâne prea puțin ficat, din punctul de vedere al țesutului, pentru a putea face față funcțiilor fiziologice”, a explicat medicul.

Acesta a mai precizat că paracetamolul nu trebuie luat preventiv.

Nu are efect antiviral, e doar analgezic și antitermic. Folosirea pe termen lung nu face decât să epuizeze capacitatea ficatului. Mulți dintre acești pacienți au și altă medicamentație, mulți consumă și alcool, această combinație poate să determine heptatita toxică”, a mai spune acesta.

Un bărbat infectat cu COVID-19 din localitatea Săveni, județul Botoșani, a decedat după ce a refuzat să ceară ajutorul medicilor și s-a tratat singur, cu supradoze de paracetamol.

La sfârşitul săptămânii trecute, bărbatul a ajuns în stare critică la Spitalul Judeţean de Urgenţă Botoşani, În mai puţin de 24 de ore a suferit o insuficienţă de organe, iar inima i s-a oprit.

Medicii au aflat că, timp de mai multe zile, bărbatul din oraşul Săveni a luat câte două pastile de paracetamol la patru ore. Conform specialiştilor, cantitatea maximă admisă de paracetamol în 24 de ore este de 4.000 de miligrame, în timp ce bărbatul din Săveni a luat, timp de mai multe zile, 6.000 de miligrame.

Pacientul prezenta un test rapid Covid pozitiv, cu intoxicație la Paracetamol. A luat timp de mai multe zile câte două comprimate de paracetamol la patru ore. Starea lui era foarte gravă, cu saturație mică de oxigen în sânge„, a precizat medicul Andreea Stărică, din cadrul SJA Botoșani pentru Monitorul de Botoşani, scrie antena3.ro.

De asemenea, medicii arată că, în ultima perioadă, tot mai mulţi pacienţi preferă să rămână acasă şi să se trateze singuri şi ajung la spital în stare foarte gravă, iar uneori prea târziu, ca în cazul bărbatului din Săveni.

* PS News folosește fluxul de știri al agenției News.ro.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *