Mega-tendințele anului 2024 remodelează mediul de afaceri. Munca la distanță devine parte din bunăstare

Sursa foto: Unsplash

Un top 5 al mega-tendințelor care vor marca anul 2024, a fost întocmit de Constantin Măgdălina, Expert Tendințe și Tehnologii Emergente.

Parcursul impresionant al evoluției inteligenței artificiale (IA) a marcat un avans impetuos în 2023. Se conturează perspective uluitoare pentru un viitor bazat pe asistenți virtuali IA, chiar dacă prognoza acestor asistenți virtuali depinde în mod direct de resursele și eforturile pe care le investim în antrenarea lor ca să ne fie parteneri digitali.

În paralel cu această evoluție se profilează și o nouă identitate virtuală, un alter ego digital alimentat de interacțiunile noastre cu acest asistent. Pe acest fond de evoluție tehnologică, speranțele și temerile se intersectează în mediul de business. Transformarea digitală, automatizarea și robotizarea din ce în ce mai accelerate ne pregătesc pentru provocările și oportunitățile pe care le aduce inteligența artificială în 2024.

A fi în avangarda acestor transformări nu a fost niciodată mai important pentru companiile care vor să fie de succes”, spune Constantin Măgdălina în lucrarea sa de previziuni pe 2024. „Tocmai de aceea trebuie să înțelegem mega-tendințele din mediul de afaceri și să extragem aspectele esențiale care vor modela lumea afacerilor în 2024”.

Reziliența economică urcă în topul priorităților. Discontinuitățile din lanțul de aprovizionare observate la nivel global în ultimii ani au determinat companiile să-și reevalueze dependența de lanțurile globale de producție și distribuție. Conform studiilor realizate de marile companii de consultanță, 75% dintre companii au avut astfel de situații în ultimii doi ani. Astfel, tendințele de regionalizare și chiar de localizare s-au intensificat în ultimii ani, dar anul 2024 va fi definitoriu pentru consolidarea rezilienței economice.

Companiile încep să aibă un portofoliu de furnizori tot mai diversificat, adoptând producția locală și construind sisteme de aprovizionare mai robuste și mai flexibile. Această abordare nu doar atenuează riscurile asociate tensiunilor geopolitice, cum se întâmplă acum, ci contribuie și la dezvoltarea unor economii la nivel de țară mai durabile și reziliente.

Sustenabilitatea devine imperativ de afaceri. Sustenabilitatea nu mai este doar o obligație morală, ci devine un imperativ strategic pentru afaceri. În 2024, consumatorii și investitorii vor trece din ce în ce mai mult decizii bazate pe angajamentul unei companii față de practicile de afaceri sustenabile. Concluziile unui sondaj realizat la sfârșitul anului 2023 de Valoria Business Solutions și CSRMedia.ro, 72% dintre Top 300 companii din România au implementat deja un management eficient al resurselor ca practică esențială de ESG.

De la sursele de energie regenerabilă la ambalaje prietenoase cu mediul, afacerile își aliniază operațiunile cu inițiativele verzi pentru a atrage consumatori tot conștienți și mai preocupați de mediu. Când nu este un ieftin greenwashing, această schimbare reflectă un angajament față de responsabilitatea socială corporativă și servește drept factor diferențiator într-un mediu în care sustenabilitatea devine sinonimă cu succesul.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: