Skip to content
Societate

MEN: Peste 5.000 de candidaţi au obţinut definitivarea şi dreptul de practică în învăţământul preuniversitar în sesiunea 2019

Cotidianul

Rata finală de promovare la examenul naţional de definitivare în învăţământ, după soluţionarea contestaţiilor, este 77,89%, în creştere cu 2,61%, comparativ cu rezultatele iniţiale. Rata finală de reuşită consemnată în 2018 a fost 79.59%, scrie news.ro.

Potrivit MInisterului Educaţiei Naţionale, au depus contestaţii 1.079 de candidaţi. Dintre aceştia, 169 au obţinut medii peste 8 în urma soluţionării acestora şi, implicit, statutul de promovat.

Astfel, din totalul de 6.485 de candidaţi cu note la proba scrisă (dintre aceştia, 128 de candidaţi au fost notaţi cu 10), 5.051 de candidaţi au reuşit să obţină, în final, medii mai mari sau egale cu 8 şi au promovat examenul.

După susţinerea ultimei probe a examenului de definitivat din sesiunea 2019 – proba scrisă, dar înainte de înregistrarea/soluţionarea contestaţiilor, au fost declaraţi promovaţi 4.882 de candidaţi care au obţinut medii între 8 şi 10.

Pentru a fi declarat promovat, un candidat trebuie să obţină minimum media 8. Aceasta se calculează ca medie ponderată a notelor obţinute la toate probele de examen.

Judeţul cu cea mai mare rată de promovare este Dâmboviţa (87,06%), în timp ce rata de promovare cea mai scăzută s-a înregistrat în judeţul Călăraşi (57,14%). În Capitală, procentul este de 85,96%.

Au putut participa la proba scrisă candidaţii care au îndeplinit cumulativ următoarele condiţii: efectuarea unui stagiu de predare în specialitate de cel puţin un an, calificativul pentru anul şcolar în curs „Bine” sau „Foarte bine”, media aritmetică a notelor obţinute la cele două inspecţii la clasă şi la evaluarea portofoliului profesional – minimum 8, dar note nu mai mici de 7 la fiecare din probele respective.

Cadrele didactice promovate dobândesc dreptul de practică în învăţământul preuniversitar, acesta fiind, de altfel, şi obiectivul acestui examen naţional. Prin dobândirea definitivării în învăţământ, cadrul didactic depăşeşte stadiul de
debutant şi poate intra pe o rută de profesionalizare ascendentă, având dreptul de a deveni titular în sistemul de învăţământ preuniversitar şi de a participa ulterior la susţinerea examenelor pentru obţinerea gradelor didactice. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *