Mii de ONG-uri din România îi cer premierului Ciolacu să renunțe la modificarea Codului Fiscal privind donațiile

sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Practic banii pe care firmele îi direcționează acum către cauzele în care cred ar urma să ajungă la stat. În acest fel oficialii speră să mai acopere golul din buget.

Totuși suma colectată nu va fi mare spun economiștii. În consecință, milioane de români săraci ar putea rămâne fără hrană educație și protecție medicală. La fel şi numeroase animale fără stăpân.

Mii de români nu știu cum arată un medic. Unii ajung să fie consultați pentru prima dată abia la bătrânețe când ajunge la ei în comunitate o astfel de caravană care a fost posibilă tocmai pentru că unele companii aleg să susțină financiar asociații non-profit.

În ultimul an peste 450 de firme au sponsorizat, de pildă, cu 68 de milioane de lei Crucea Roșie. Şi totuşi, organizația ar putea rămâne fără acești bani odată cu aprobarea noilor modificări fiscale.

Victor Nicolaescu, directul de strângere de fonduri al Crucii Roșii: ”Ni s-a adus la cunoștință că aceste companii vor trebui să contribuie cu aproximativ 36% la susținerea unei sposorizări. Cu alte cuvinte, prin măsurile acestea de includere a sponsorizărilor în deductibilitate impactul ar fi major. O reducere de 15, 20% a contribuțiilor din partea companiilor din România ar reprezenta pentru noi un impact de aproximativ 250 de mii de persoane ce vor fi lipsite de hrană, vor fi lipsite de educație, pachete de sănătate.

Sute de companii susțin și campaniile celor de la „Salvați Copiii” . 46% din veniturile organizației provin, de altfel, din donații și sponsorizări.

Gabriela Alexandresu, președintele „Salvați Copiii” România: Dacă s-ar diminua aceste sume, noi n-am mai putea să dotăm, așa cum facem acum, aproximativ 50 de unități medicale cu echipamente destinate salvării vieților nou-născuților. 40 de mii de copii vor suferi din acest punct de vedere. N-am mai putea asigura acces la educație pentru 36 de mii de copii pe an pentru a-și continua studiile sau pentru a începe școala.

În acest moment, firmele pot alege să sponsorizeze cauzele în care cred cu până la 20% din impozitul pe profit doar că modificările propuse de autorități prevăd ca acești bani să ajungă direct la stat. Suma colectată astfel nu va fi foarte mare, sunt de părere economiștii.

Bogdan Belciu, economist: Componentă din încasările bugetare aferente impozitului pe profit nu este foarte mare. Practic, față de alte taxe, cum ar fi TVA-ul, de exemplu, impactul va fi semnificativ mai mic. O creștere cu 1% a TVA-ului va genera mult mai multe încasări bugetare decât o scădere sau eliminarea acestor facilități.

Într-o scrisoare deschisă, peste 1300 de organizații din România îi cer premierului Ciolacu, să renunțe la idee.

Mădălina Marcu, directorul de resurse al Asociației pentru Relații Comunitare: Inclusiv serviciul SMURD este construit pe baza acestui tip de susținere din baza companiilor și indivizilor. 45% dintre serviciile sociale pentru bătrâni, pentru copii, pentru persoane cu dizabilități, în toată zona asta în care e foarte mare nevoie și nu avem suficientă infrastructură, serviciile sunt oferite în proporția asta, de 45%, de organizații non-profit.

Potrivit datelor ANAF, aproape 600 de mii de companii din România sunt eligibile să facă sponsorizări, iar dintre acestea au trecut la treabă aproape 50 de mii. Din sponsorizările lor s-au strâns, într-un singur an, în jur de 336 de milioane de euro. Banii au ajuns la mii de ONG-uri, spitale, muzee și biserici.

Potrivit activiștilor, cei mai mulți bani din sposorizări sprijină proiecte pentru sănătate, asistență socială, educație și protecția mediului.

Citește mai mult pe stirileprotv.ro

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL