Skip to content
Politică

Ministerul Transporturilor dă asigurări: peste 4000 de oameni sunt implicați în acțiuni de deszăpezire

Peste 4.000 de oameni, aflaţi în bazele şi comandamentele de la nivel regional şi central, sunt implicaţi în acţiunile de deszăpezire şi combatere a poleiului, conform unui comunicat al Ministerului Transporturilor.

Potrivit documentului, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) dispune de peste 3.000 de utilaje, respectiv autobasculante cu lamă şi răspânditor, turbofreze, încărcătoare, autovehicule de intervenţie şi autovehicule cu şenile. Totodată, stocurile de sare şi clorura de calciu sunt permanent completate pe măsură ce se consumă.

Ministerul Transporturilor precizează că, în baza contractului cu SALROM, se asigură suplimentarea cantităţilor de sare.

„De la mijlocului zilei de 25 ianuarie 2019 şi până în prezent s-a acţionat cu 1.000 de utilaje (lame şi turbofreze) şi s-au răspândit peste 4300 tone de material antiderapant. Sectoarele de drum temporar închise, din cauza ploii îngheţate, au fost: A2 Lehliu-Drajna şi A3 – Bucureşti – Centura Bucureşti, acestea fiind redeschise în cursul dimineţii zilei de astăzi”, se menţionează în comunicat.

În ceea ce priveşte reţeaua feroviară, în comunicat se precizează că „la această oră nu sunt linii închise însă circulaţia trenurilor este adaptată la condiţiile meteo severe de ploaie îngheţată şi vânt puternic pe raza regionalelor din jumătatea de sud a ţării , dar şi la intrare în Capitală”.

Totodată, pe magistrala Bucureşti – Constanţa, trenurile circulă remorcate cu locomotive Diesel din cauza poleiului depus pe linia de contact şi a vântului puternic, fenomene meteo care nu permit desfăşurarea în condiţii normale a traficului feroviar, şi anume cu tracţiune electrică.

„Pe restul reţelei feroviare din jumătatea de sud a ţării, traficul se desfăşoara în condiţii de iarnă, fără implicaţii majore în circulaţia trenurilor, însă sub atenta supraveghere a dispecerilor locali şi centrali, dar şi a personalului feroviar de întreţinere”, se mai arată în comunicat.

Ministerul Transporturilor precizează faptul că, în prima parte a zilei, circulaţia trenurilor a fost afectată de condiţiile meteo severe pe relaţiile Bucureşti Nord – Lehliu şi Valea Albă – Drobeta Turnu Severin Mărfuri, unde mai mulţi copaci, care au cedat sub greutatea gheţii, s-au prăbuşit pe firul de contact, ceea ce a dus la întreruperea alimentării cu energie electrică a locomotivelor.

„De asemenea şi la intrare în Capitală s-a circulat până la ora 11,40 în condiţii speciale pe sectorul Buftea – Periş – Crivina, unde s-au înregistrat fluctuaţii de tensiune în linia de contact şi implicit întreruperi repetate de alimentare cu energie electrică a locomotivelor. Toate aceste deranjamente au fost remediate începând cu ora 10.00 şi până la ora 11,40, personalul de specialitate feroviar fiind însa activat şi pregătit să acţioneze operativ în continuare pentru menţinerea siguranţei în circulaţia trenurilor”, se mai arată în comunicat.

Ministerul Transporturilor menţionează de asemenea faptul că, pe tot parcursul acestei zile, echipele feroviare vor face verificări permanente pe toate secţiile de cale ferată de pe raza judeţelor din jumătatea de sud a ţării, aflate sub incidenţa celor două coduri de vreme nefavorabilă, iar pe segmentele unde situaţia o impune se va interveni operativ cu personal care are la dispoziţie 92 de drezine pantograf şi alte utilaje necesare, astfel încât să menţină operaţional traficul pe toate magistralele.

Trenuri CFR Călători afectate de condiţiile meteo nefavorabile: pe secţia de circulaţie 900 Bucureşti – Timişoara: trenul IR 1695 Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara Nord a fost afectat de închiderea accidentală Valea Alba – Drobeta Turnu Severin Mărfuri (lipsa tensiune în firul de contact de la ora 4,32 la ora 10,01); un tren IR anulat pe ruta Bucureşti Nord – Craiova ca urmare a întârzierilor înregistrate de trenuri la îndrumarea din staţia Bucureşti Nord; un tren Regio anulat pe ruta Balota – Orşova; un tren Regio anulat pe ruta Orşova – Drobeta Turnu Severin.

Pe secţia de circulaţie 800 Constanţa -Bucureşti Nord, din totalul de 12 trenuri Interregio care circula zilnic, au fost anulate trei trenuri; din totalul de 10 trenuri Regio care circula zilnic, au fost anulate cinci trenuri, în circulaţie fiind cinci trenuri, din care patru trenuri pe ruta Bucureşti – Constanţa; pe secţia de circulaţie 700/ 701 Slobozia – Urziceni- Bucureşti Nord – au fost anulate două trenuri Regio pe ruta Slobozia Veche – Bucureşti Nord şi retur ( R 8123/R 8122); pe secţia de circulaţie 500 Bucureşti Nord – Buzău – Suceava – un tren Interregio a fost anulat pe ruta Bucureşti -Buzău; un tren Regio a fost anulat pe ruta Bucureşti – Ploieşti Sud.

Conform comunicatului, aeroporturile aflate sub autoritatea Ministerului Transporturilor sunt funcţionale. Exista întârzieri la decolare cauzate de procedurile specifice iernii. Degivrarea se face cu pasagerii la bord şi se intervine constant pe piste, platforme şi căi de rulare.

Ministerul Transporturilor precizează că în prezent se înregistrează următoarea situaţie la Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni: 34 întârzieri la decolare de peste 30 min (40-70 minute) – există întârzieri mai mari la următoarele curse: cursele Tarom de Paris, Amsterdam, Frankfurt între 2,5 şi 3 ore, cursa Blue Air de Cluj 3,5 ore, cursa Blue Air de Dublin 2 ore.

O cursa Ryanair de Timişoara a fost anulată din cauza condiţiilor meteo la Timişoara.

Potrivit comunicatului, întârzierile la aterizare nu au cauze meteo. Degivrarea aeronavelor cade în responsabilitatea fiecărei companii aeriene în parte. Pe aeroporturile pe care operează, companiile aeriene încheie contracte de handling cu operatori autorizaţi. Aceste contracte includ, când este cazul, şi prestarea serviciilor de degivrare a aeronavelor. Administraţia unui aeroport nu poate interveni în alegerea, de către compania aeriana, a agentului de handling. Selecţia se face în condiţii concurenţiale. Administraţiile aeroportuare au ca atribuţii deszăpezirea şi degivrarea suprafeţelor de mişcare (piste, căi de rulare, platforme de staţionare a aeronavelor) şi a drumurilor de acces (rutier sau pietonal).

De asemenea, în comunicat se menţionează că în prezent sunt suspendate manevrele în portul Constanţa Sud fluvial, din cauza vântului. Totodată sunt închise următoarele căi navigabile: Bara Sulina şi Canalul Dunăre-Marea Neagră (km 0 – km 15), din cauza vântului şi a vizibilităţii reduse. În aceasta perioada au fost suplimentate stocurile de materiale antiderapante şi au fost dublate efectivele de personal.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *