Skip to content
Politică

Ministrul Educaţiei, la un an de la preluarea mandatului: Crucială se dovedeşte a fi digitalizarea sistemului de educaţie

Inquam Photos / Octav Ganea

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, susţine, la un an de la preluarea portofoliului, că digitalizarea domeniului este „crucială” şi că este nevoie ca toţi elevii să aibă şanse egale la educaţie, în actualul context.

La un an de la instalarea ministrului, instituţia face referire la măsuri care au fost luate pentru a „combate rata ridicată de părăsire timpurie a şcolii, rezultatele slabe ale elevilor la testările naţionale şi internaţionale şi rata de analfabetism funcţional”, dar şi pentru a „recredibiliza” studiile doctorale.

În învăţământul preuniversitar, intervenţiile prioritare au vizat operaţionalizarea unor măsuri de impact care să combată, într-o primă fază, pe termen scurt, rata ridicată de părăsire timpurie a şcolii, rezultatele slabe ale elevilor la testările naţionale şi internaţionale şi rata de analfabetism funcţional.

Măsurile întreprinse în învăţământul preuniversitar au acoperit nevoile de sprijin şi de educaţie a zeci de mii de elevi – extinderea programului „Masa caldă”, transportul gratuit pentru elevi, tichetele sociale pentru elevii din medii defavorizate”, se arată într-un comunicat dat publicităţii de Ministerul Educaţiei, joi, la un an de la preluarea portofoliului de către Monica Anisie.

Conform sursei citate, alocarea de fonduri pentru categoriile defavorizate, debirocratizarea carierei didactice şi profesionalizarea carierei didactice şi a managementului şcolar, îmbunătăţirea infrastructurii şcolare au reprezentat direcţii de acţiune în ceea ce privete activitatea ministerului în acest an.

În învăţământul superior, priorităţile au fost: recredibilizarea studiilor doctorale, operaţionalizarea Registrului matricol unic al universităţilor din România (RMUR), asigurarea condiţiilor pentru desfăşurarea alegerilor corecte la nivelul conducerii universităţilor, crearea de mecanisme funcţionale pentru monitorizarea parcursului profesional al absolvenţilor, precum şi inserţia acestora pe piaţa muncii şi sprijinirea instituţiilor de învăţământ superior în dezvoltarea şi implementarea strategiilor privind internaţionalizarea procesului educational”, menţionează raportul ministrului Anisie la un an de mandat.

Una dintre provocările acestei perioade a fost criza sanitară care a determinat sistemul de educaţie să se „adapteze la noile constrângeri”, Monica Anisie considerând că „noile realităţi sanitare” au obligat autorităţile să găsească „soluţii rapide şi răspunsuri adecvate pentru şcoală”.

Între acestea, crucială se dovedeşte a fi digitalizarea sistemului de educaţie, cu accent pe asigurarea egalităţii de şanse pentru toţi beneficiarii. A fost şi continuă să fie o misiune dificilă, iar îndeplinirea acesteia depinde de implicarea întregii societăţi. Din perspectiva aceasta, pot afirma că răspunsurile primite până acum, la Ministerul Educaţiei şi Cercetării, sunt încurajatoare, existând, iată, inclusiv prin măsurile adoptate, premisele pentru a reuşi”, a declarat Monica Anisie, la un an de la preluarea mandatului de ministru al Educaţiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *