Skip to content
Societate

Ministrul Educației, primele măsuri după dezastrul de la testele PISA: Voi propune constituirea unor şcoli-pilot

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a declarat, luni, că se vor lua măsuri după rezultatele dezastruoase de la testele PISA.

Anisie a menționat că va propune „activarea” unui articol din Legea educaţiei naţionale care prevede constituirea unor şcoli-pilot.

Toate măsurile care ar trebui să fie luate pe un termen cât mai rapid trebuie să urmărească, pe de o parte, o anumită echitate în sistem, dar şi calitatea actului educaţional. Prin urmare, (…)ne vom concentra să revizuim urgent programele şcolare numai după ce vom constitui grupurile de lucru pentru stabilirea planurilor cadru. Acesta e cel mai urgent lucru pe care îl putem face la nivelul Ministerului Educaţiei. Totodată, voi propune şi activarea – dacă putem spune aşa – a articolului 26 din Legea educaţiei naţionale, care prevede constituirea unor şcoli de aplicaţie, unor şcoli-pilot în care să vedem dacă funcţionează, să nu mai mergem aşa în orb, fără a avea în spate o cercetare profesionist realizată„, a spus Anisie, informează b1.ro.

Ea a subliniat că e importantă realizarea unor astfel de studii care să conducă la un act educaţional de calitate.

Din anul universitar 2020 – 2021 vom realiza sau vom introduce ceea ce trebuia făcut demult, din 2011, (…) masteratul didactic. Vom pilota în cinci universităţi din România şi nu în ultimul rând, dacă vorbeam despre formarea aceasta a profesorilor, în cadrul grupului de lucru (constituit după rezultatele testelor PISA – n.r.). Săptămâna trecută s-a propus chiar înfiinţarea unor şcoli de profesori. E o idee care a venit din partea grupului de cercetători prezenţi la acea întâlnire şi este de luat în calcul, pentru că fragmentarea aceasta pe diferite discipline poate nu este bună, poate am realiza în felul acesta o pilotare şi pe o scoală de profesori, aşa cum au numit-o colegii cercetători prezenţi la întâlnirea de săptămâna trecută„, a afirmat Anisie.

Amintim că rezultatele de la testele PISA 2018, prezentate în data de 3 decembrie, au arătat un dezastru pentru sistemul de învățământ din România. Țara noastră are cele mai slabe rezultate din ultimii nouă ani la testele PISA la toate cele trei domenii testate (citire, matematică şi ştiinţe), iar analfabetismul funcțional a ajuns la 44% în rândul elevilor români.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *