Ministerul Transporturilor condus de Sorin Grindeanu anunță, prin CNAIR, că se lucrează la foc automat pe segmentul de defrișare pentru viitoarea autostrada A1 Pitești-Sibiu pe DN7 Valea Oltului. Stadiul lucrărilor, la o săptămână de la începerea acestora, este de 30% din totalul defrișărilor necesare amenajării terasamentului autostrăzii, iar șansele ca circulația să reînceapă înainte de 9 august sunt din ce în ce mai mari.
Zece hectare de pădure trebuie defrișate pe Valea Oltului pentru a face loc unui sector de aproximativ 8 km din viitoarea autostrada A1 Pitești-Sibiu. Acest sector face parte din secțiunea a doua a autostrăzii și este foarte aproape de DN7, motiv pentru care traficul a fost restricționat pe drumul național pe perioada defrișărilor.
Tronsonul pentru care se fac defrișări se află în zona critică a viitoarei autostrăzi, iar elemente forestiere precum arbori sau roci și mase de pământ pot cădea oricând în zona carosabilă din Valea Oltului.
Astfel, pe perioada lucrărilor s-au creat intervale zilnice în care se poate circula pe Valea Oltului. Pentru riveranii care fac naveta, aceștia au culoare speciale între orele 7:30-8:00 și 16:30-17:00, dar și toată noaptea, după ora 20:00, când se suspendă lucrările. Pentru orice categorie de vehicul, se poate tranzita zona DN7 în intervalul orar 20,00 – 06,00, indiferent de perioada din săptămână.
În rest, circulația este complet închisă, iar reprezentanții constructorului turc degrevează continuu carosabilul de pe Valea Oltului de elementele forestiere ajunse acolo în urma lucrărilor de defrișare.
Valea Oltului va fi repusă în circulație foarte repede
Amintim ca circulația rutieră pe Valea Oltului s-a închis pentru o lună, începând din 8 iulie. Deși inițial vestea a fost greu primită de șoferi și transportatori, sistarea circulației este extrem de importantă pentru execuția viitoarei autostrăzi, iar acum ritmul lucrărilor se dovedește a fi unul foarte bun, după cum a declarat și directorul CNAIR.
”Am solicitat antreprenorului turc (Asocierea Mapa-Genghiz) să caute soluții pentru suplimentarea pe cât posibil a numărului de utilaje și muncitori în zonele mai ușoare, pentru a crește randamentul lucrărilor. Antreprenorul mi-a dat asigurări că de săptămâna viitoare va lua această măsură pentru două puncte deoarece acum platforma de lucru permite. Însă în zonele dificile aflate la înălțime, nu pot fi aduse mai multe utilaje deoarece nu este suficient spațiu de manevră”, a explicat Cristian Pistol, șeful CNAIR.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News