Skip to content
Politică

Ministrul userist de la Transporturi, Cătălin Drulă, ținta criticilor venite din PNL: Să fie lipsă de viziune, să fie diletantism?

Inquam Photos / Octav Ganea

Deputatul PNL de Ilfov, Daniel Gheorghe, îl critică dur pe ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, care, susține liberalul, ”încearcă din răsputeri să pună capăt” liniei de metrou Băneasa-Otopeni. ”Să fie lipsă de viziune, să fie diletantism ori pur și simplu unii dintre noii miniștri USR-PLUS tot nu pricep că a guverna o Țară este cu totul și cu totul altceva decât a gestiona un ONG?”, se întreabă Daniel Gheorghe.

”La sfârșitul anului 2020, colegul meu de la transporturi, ministrul Lucian Bode (PNL) îmi comunica, drept urmare a unei interpelări, faptul că procedurile pentru realizarea lotului 2 (Băneasa- Otopeni) din tronsonul M6 vor începe în cursul anului 2021.

La doua luni după acest răspuns foarte clar, noul ministru al transporturilor, Cătălin Drula (USR-PLUS) încearcă din răsputeri să pună capăt acestui proiect strategic de investiții.

Când vorbim de metroul Băneasa-Otopeni discuția nu se restrânge la locuitorii din nordul județului Ilfov ori din sectorul 1 al Bucureștilor, aici vorbim de milioane de pasageri de pe tot cuprinsul României și din străinătate care străbat anual drumul dintre București și Aeroportul Otopeni.

Să fie lipsă de viziune, să fie diletantism ori pur și simplu unii dintre noii miniștri USR-PLUS tot nu pricep că a guverna o Țară este cu totul și cu totul altceva decât a gestiona un ONG?”, scrie deputatul pe pagina sa de Facebook.

Daniel Gheorghe susține că linia M6 este rezultatul unui memorandum special adoptat între Guvernul României și Guvernul Japoniei și ”pare-se că abandonarea celui mai important proiect comun româno-japonez se va produce fix în anul în care România și Japonia aniversează o sută de ani de relații diplomatice”.

”De asemenea vă mai pot spune că un alt rezultat al acestei decizii va fi transformarea segmentului de pe DN1 dintre Piața Presei și Aeroportul Internațional în cea mai mare „parcare în aer liber” din Europa de sud-est fapt cu implicații grave atât pentru mediu si pentru sănătatea oamenilor din această zonă dar si cu impact profund negativ asupra întregii dezvoltării economice și sociale din nordul Capitalei și din nordul județului Ilfov.

Noxele pe care noi, cei care trăim în acest spațiu, vom fi obligați să le inhalam in cantitate tot mai mare de la un an la altul oare sunt „fezabile” în viziunea domnului ministru?”, a completat liberalul.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat că nu are rost să construim o linie de metrou de la Băneasa la Aeroportul Otopeni, fiindcă ar trece printr-o zonă puțin populată și ar fi nepotrivit să facem o investiție care sună bine doar de PR fiindcă ”sunt două cuvinte care prind: metrou și aeroport”.

Ministrul spune că Metrorex s-a concentrat mult prea mult pe această linie către aeroport, însă ”această linie are multiple probleme de fezabilitate pe care le-a ridicat și Comisia Europeană. Dincolo de centrul comercial Băneasa (stația Tokyo), această linie trece printr-una dintre cele mai puțin dens populate zone ale Capitalei și ale zonei metropolitane București – Ilfov. Dacă am face o hartă cu culori, acea zonă ar fi rece, ar fi cu albastru pentru că sunt păduri”.

Conform proiectului, magistrala M6 ar trebui să aibă 12 stații noi și o lungime de 14 km.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *