Modificarea Legii audovizualului a fost promulgată de Ilie Bolojan. Ce se schimbă

Sursa foto: Inquam Photos, George Călin

Președintele interimar Ilie Bolojan a promulgat, luni, actul normativ pentru completarea Legii audiovizualului nr. 504/2002 potrivit căruia Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) va organiza, prin intermediul radiodifuzorilor, campanii de informare publică menite să prezinte efectele nocive ale consumului de droguri, traficului de droguri și traficului de persoane.

Conform actului normativ, comunicările audiovizuale cu caracter educativ privind consecințele dăunătoare ale consumului și traficului de droguri și ale traficului de persoane și importanța prevenirii și combaterii acestor fenomene trebuie să respecte următoarele condiții: a) să informeze cetățenii cu privire la consecințele dăunătoare ale consumului și traficului de droguri și ale traficului de persoane; b) să informeze cetățenii cu privire la existența centrelor de dezintoxicare pentru consumatorii de droguri; c) să prevină cetățenii cu privire la posibilitatea inserării diverselor substanțe cu efecte psihedelice în paharele de băutură lăsate nesupravegheate în localuri, cluburi sau alte spații aglomerate, precum și la metodele utilizate pentru recrutarea victimelor traficului de persoane; d) să fie adaptate la strategiile statului român în privința prevenirii și combaterii consumului și traficului de droguri și a traficului de persoane.

Conținutul și elaborarea comunicărilor audiovizuale cu caracter educativ se stabilesc de către CNA, după consultarea cu organismele care sunt implicate, la nivel național, în prevenirea și combaterea consumului și traficului de droguri și ale traficului de persoane, prevede legea.

‘Consiliul inițiază discuții cu radiodifuzorii în vederea pregătirii campaniei de informare publică și selectează posturile de radio și de televiziune aflate în jurisdicția României, care dețin licență audiovizuală și au avut în structura de programe emisiuni informative, culturale și educative de interes public, în ordinea audienței, pentru publicul țintă, cu vârste între 10 și 50 de ani, ca medie pe tot anul anterior desfășurării campaniei. Campania de informare publică se va derula lunar’, stipulează actul normativ.

Cu 30 de zile înainte de data începerii campaniei de informare publică, CNA trimite posturilor de radio și de televiziune selectate materialele de informare în scopul adaptării acestora la grila de programe.

‘Pentru zonele în care populația minoritară depășește procentul de 10% din totalul populației, utilizatorii de servicii de televiziune și de radiodifuziune care conform licenței audiovizuale transmit în limba minorităților naționale vor difuza mesajele stabilite de Consiliu, în limbile respectivelor minorități’, prevede legea.

Potrivit actului normativ, cheltuielile ocazionate cu difuzarea acestor mesaje se negociază de CNA cu radiodifuzorii și se plătesc din fondul de rezervă al Guvenului, în baza unui deviz și a facturilor emise

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: