Skip to content
Sănătate Știri

MS şi Direcţiile de sănătate publică vor digitaliza procedurile de autorizare şi avizare din sistemul medical

observator.tv

Ministerul Sănătăţii şi Direcţiile de sănătate publică vor simplifica şi digitaliza procedurile de autorizare şi avizare din sistemul medical, în următoarea perioadă, prin intermediul unui proiect cu finanţare europeană, potrivit Agerpres.

Potrivit unui comunicat transmis joi AGERPRES, în această săptămână Ministerul Sănătăţii a primit aprobare pentru un al doilea proiect, din cele şapte de interes major depuse în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă (POCA).

Finanţarea europeană de peste 21 de milioane de lei va fi utilizată pentru creşterea capacităţii administrative a MS şi a Direcţiilor sănătate publică judeţene/ a municipiului Bucureşti prin introducerea unor soluţii informatice eficiente, susţine sursa citată.

Am gândit acest proiect cu scopul de a reduce birocraţia şi a creşte transparenţa instituţională. Vor fi implementate măsuri de simplificare a procedurilor pentru cetăţeni şi de reducere a poverii administrative pentru mediul de afaceri. Vom reduce timpii de aşteptare prin digitalizarea serviciilor de avizare şi autorizare, arhivarea electronică, digitalizarea fluxurilor de lucru de bază din minister. Proiectul are şi o componentă de formare profesională prin instruirea a 200 de persoane implicate în acest proces de implementare a soluţiilor informatice„, afirmă ministrul Sorina Pintea, citată în comunicat.

Proiectul, conform comunicatului, va contribui la soluţionarea nevoilor identificate la nivelul MS/DSP prin: posibilitatea constituirii dosarelor electronice pentru avizare/ autorizare prin implementarea înregistrării electronice şi a arhivării electronice a documentelor la nivelul MS/ DSP; digitizarea fluxurilor interne ale MS/ DSP aferente avizării/ autorizării prin intermediul platformei informatice, eliminând posibilitatea dublării şi inconsecvenţei datelor şi informaţiilor deţinute în cadrul instituţiei.

Totodată, proiectul va ajuta la dezvoltarea şi implementarea unei soluţii de portal care va asigura accesul facil al cetăţenilor şi mediului de afaceri pentru completarea formularelor electronice şi încărcarea documentelor aferente dosarelor de solicitare.

De asemenea, se va realiza instituirea unui mecanism electronic de schimb al informaţiilor între instituţie şi cetăţeni/ mediul de afaceri/ beneficiari prin intermediul portalului integrat cu modulul de înregistrare electronică, eliminând astfel obligativitatea depunerii solicitărilor în format letric la sediul instituţiei, oferind posibilitatea completării dosarelor fără deplasarea la sediul instituţiei„, se arată în comunicat.

Noul proiect va contribui şi la retro-digitalizarea dosarelor de avizare/ autorizare din arhiva fizică din ultimii trei ani, se mai arată în comunicat.

Durata de implementare a proiectului este de trei ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *