Skip to content
Social

Muzică, explozie de voie bună și conștientizare – Societatea de Transport București SA a împlinit 110 ani FOTO

Muzică, explozie de voie bună, bucurie și conștientizare- acestea sunt doar câteva din cuvintele care caracterizează evenimentul aniversar al Societătii de Transport București SA. Evenimentul a fost celebrat printr-un concert al îndrăgiților cântăreți Smiley, What S Up și Jo.

Această campanie – pentru ca vorbim aici despre o întreagă campanie aniversară a STB, a fost văzută ca o provocare. Și vorbim despre o provocare  pentru că s-a dorit – prin instrumente noi de advertising folosite în campania „STB 110 ani” să se dea semnalul unei schimbări în societate, începând de la atitudinea pe care fiecare din noi o avem în autobuz sau pe stradă, până la modul de comunicare al companiilor, indiferent că acestea sunt de stat sau din mediul privat. Iar aici vorbim despre faptul că și companiile de stat și cele private trebuie să vadă comunicarea cu cetățenii în slujba cărora se afla, într-un mod mai apropiat de ei și de nevoile lor, să comunice outside the box, ca să zic așa.

Astfel, având în vedere faptul că adresabilitatea către segmentul de public tânăr e imensă în mediul online, se impune ca din ce în ce mai multe campanii să fie realizate prin intermediul influencerilor (vloggeri și bloggeri) pentru a transmite mesajele publicului preponderent tânăr. De altfel, chiar dacă bugetele care se cheltuiesc pe astfel de campanii în online sunt mai mici, rezultatele sunt invers proporționale, reach-urile pe care se obțin într-o asemenea campanie ajung la cifre surprinzator de mari.

Revenind la evenimentul aniversar STB 110 Ani putem spune că acesta și-a atins obiectivele propuse: lucrurile se schimbă în bine într-un oraș asa cum e Bucureștiul, investind desigur în confortul și în siguranța cetățenilor așa cum face STB SA, dar și încercând fiecare din noi să schimbăm câte ceva. Iar schimbarea se produce din toate direcțiile, nu doar de la cei ce ne deservesc cu serviciile publice dar și de la noi înșine, indiferent de opțiunea politica pe care o avem, indiferent de nivelul de educație, rasă, religie și sex. Așadar campania STB 110 ani presupune şi o importantă componentă educaţională inclusiv în ceea ce priveşte respectul faţă de ceilalţi călători şi menţinerea curăţeniei în vehicule.

În final, merită să amintim, parcursul istoric al acestei companii. Pornit din secolul XIX, de la câteva tramvaie cu cai, Serviciul de transport public deserveşte astăzi circa 2,5 milioane de locuitori din Regiunea Bucureşti – Ilfov. Istoria Capitalei este legată şi de Societatea de Transport Bucureşti, care, în cei 110 ani, a evoluat şi s-a modernizat odată cu Bucureştiul şi locuitorii săi. De-a lungul timpului, compania a avut mai multe denumiri, în funcţie de contextul istoric: Societatea comunală pentru construcţiunea şi exploatarea tramvaielor în Bucureşti (noua concesiune se va numi STB), Întreprinderea de Transport Bucureşti (ITB), Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) sau Societatea de Transport Bucureşti – STB SA.

Astăzi, reţeaua de transport public din Bucureşti are o lungime totala de 1.651 km cale dubla şi este operata cu 1.391 autobuze, peste 180 troleibuze şi 280 de tramvaie. La iniţiativa Primarului General Gabriela Firea, numărul autobuzelor s-a dublat în ultimii doi ani, faţă de 650, în anul 2017.

Dintre cele 1.391 autobuze aflate astăzi pe traseu, peste 75% sunt dotate cu instalaţii de aer condiţionat. Acest salt a fost posibil prin creşterea numărului autobuzelor dotate cu astfel de instalaţii din fabricaţie, de la 500, la peste 1.000, prin achiziţionarea de către Primăria Capitalei a 400 de autobuze noi, cu norma de poluare Euro VI, precum şi prin derularea unui program de echipare cu instalaţii de climatizare a altor 150 de vehicule Mercedes.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *