Skip to content
Sport

My name is Bond. James Bond! (partea întâi)

ArkadeBurt.DeviantArt.com

În lumea reală, viaţa unui spion este destul de dificilă, uneori chiar foarte dificilă şi dură, departe de glamour-ul din romanele gen „cloak and dagger” şi „gentleman spy”, din filmele gen The Saint sau Mission: Impossible. Un spion adevărat nu va conduce niciodată un supercar, nu va juca niciodată la cazinou şi nu se va afişa la braţ cu cele mai frumoase femei posibile! Bine, dacă situaţia, acoperirea creată vor cere aşa nişte… „sacrificii”… probabil că le va accepta cu bucurie în suflet pe genul „Ce nu fac eu pentru ţara mea?!”. Cine nu ar face asemenea dovezi de patriotism?

Spionii adevăraţi duc o altfel de viaţă. Unul din cei mai renumiţi spioni sovietici, Vladimir Bogdanovici Rezun, cunoscut sub numele de Viktor Suvorov, expune în cartea „Acvariul” viaţa sa ca spion sovietic în cadrul GRU, Direcţia de Informaţii a Marelui Stat Major al Fortelor Armate ale URSS. Ei bine, nu e nici pe departe viaţa de playboy din cărţile lui Fleming, şi el la rândul lui fost ofiţer de informaţii! E o viaţă dură în care moartea pândeşte la fiecare mişcare, ea putând veni fie din partea inamicului, fie din partea alor tăi dacă faci cea mai mică greşeală.

Însă între spionul imaginat de Flaming şi adevăraţii spioni există o legătură: atât oamenii gen Suvorov, cât şi Bond, toţi provin din lumea militară, iar cei mai buni provin de multe ori nu de la infanterie sau din aviaţie, ci din forţele navale. Mai ales şefii serviciilor secrete din perioadele foarte tensionate… de obicei sunt marinari!

Contraamiralul Sidney William Souers, US Navy, Contraamiralul Roscoe Henry Hillenkoetter, US Navy şi Viceamiralul William Francis Raborn Jr., US Navy au condus CIA-ul în perioade dificile pentru SUA şi pentru „corporaţie”. În Regatul Unit îi avem pe Căpitanul Sir Mansfield George Smith Cumming care a trecut ţara prin Primul Război Mondial şi pe Amiralul Hugh Francis Paget Sinclair.

La rândul său James Bond este şi el ofiţer de marină, mai precis Comandor în Royal Naval Reserve, Intelligence Branch, membru al Most Distinguished Order of Saint Michael and Saint George, un ordin militar cavaleresc înfiinţat de Prinţul Regent George, ulterior Regele George al IV-lea al Regatului Unit, în anul 1818 şi agent al Secret Intelligence Service cunoscut şi sub numele de MI6, Military Intelligence, Section 6.

007, adică Bond, a avut o activitate ficţională, e adevărat, dar plină de aventură, de împliniri, de ţoale elegante,  ceasuri scumpe, femei frumoase şi uneori periculoase şi de maşini! Maşini normale, dar şi supercaruri de vis! Ah, şi unde mai pui că Fleming a scris 14 romane şi 9 povestiri despre el! Başca ălelalte cărţi despre activitatea lu’ tovarăşu’ Bond scrise de alţi scriitori!

Nu mai zic că ăştia făcură şi aproape 30 de filme despre el!

În general, când vorbim despre James Bond ne gândim la maşini sport luxoase gen Aston Martin DBS sau V12 Vanquish, dar el a condus şi maşini mult mai umile, precum Renault 11 sau Citroën 2CV.

Să o luăm uşor, pe rând!

 

 

  1. Dr. No (1962), regia Terence Young

 

În acest film, primul din seria Bond, Sean Connery a.k.a. Bond! James Bond! conduce un modest Sunbeam Alpine Series II albastru.

Clipboard01

Sunbeam Alpine Series II 1962 (Dr. No)

(www.bplusmovieblog.com)

 

Bond e invitat acasă la Miss Taro (Zena Marshall), spion inamic. Pe drumul de munte spre reşedinţa acesteia el cade în capcana mamzelei şi se trezeşte urmărit de… un dric!!! Adică o maşină d-aia pentru ultimu’ drum, nu ceva foarte rapid, ci dimpotrivă, doar că şoferu’ lu’ dricu’ era destul de meseriaş! Aşa că acesta reuşeşte să se ţină după micuţul roadster englezesc (naţionalist, Bondici acesta!)de 80 CP. După câteva viraje pe coastă apare o automacara care încearcă să îl blocheze pe Bond, dar cum omu’ era meseriaş rău, reuşeşte să evite impactul cu măgăoaia şi să o întindă… englezeşte! În schimb dricul se răstoarnă şi se dă de-a tumba… în mod mortal!

Spre nemulţumirea echipei de producţie care a „beneficiat” de un buget redus de doar 350.000£UK, cei de la Sunbeam nu au vrut să le pună gratuit la dispoziţie o maşină, aşa că a fost închiriată una contra sumei „consistente” de 12 şillingi pe zi (1 shilling = 1/20 £UK).

Totuşi, filmul a avut un mega succes, asemenea următorului.

 

 

  1. From Russia with love (1963), regia Terence Young

 

Acelaşi Sean Connery conduce de data asta o maşină… cam ciudată, mai ales având în vedere faptul că era un model cu aproape 30 de ani mai bătrân ca filmul! Probabil că motivul utilizării acestei maşini a fost faptul că în primele romane Bond conduce un Bentley 4.5 Litre, dar care e anterior lui Mark IV.

Clipboard01

Bentley Mark IV Drophead 3.5 Litre 1935 (From Russia with love)

(www.jamesbondwiki.com)

Clipboard01

 Bentley 4.5 Litre Supercharged, maşina lui Bond în primele cărţi ale lui Fleming

 

Maşina apare foarte puţin în film. Bond, în şlipi, era la picnic cu donşoara Sylvia Trench, the Bond girl (Eunice Gayson). Chiar când săăăă… şi ei, aşaaa… ca tot omu’ na!… săăăăă… să bea nişte şampanie Taittinger, ce credeaţi? (marcă de fiţe adevărate, nu de club!) Bond primeşte un mesaj pe pager (care vă amintiţi ce e acela?) şi se duce până la maşină să o sune pe Miss Moneypenny (Lois Maxwell). Înainte să o ia din loc  Bond pune acoperişu’ la maşinuţă ca săăăă… să o pupe pe donşoara Sylvia fără să îi vadă echipa de filmare!

 

 

  1. Goldfinger (1964), regia Guy Hamilton
  2. Thunderball (1965), regia Terence Young

 

Dacă în romanele lui Fleming Bond conduce, de regulă, Bentley, Sean Connery are onoarea de a conduce în Goldfinger şi apoi în Thunderball maşina definitorie pentru James Bond, superbul Aston Martin DB5, maşina care stă la baza relaţiei dintre 007 şi maşinile sale, maşina-etalon după care a fost judecată de atunci înainte fiecare maşină utilizată de James în filme!

Maşina i-a fost pusă la dispoziţie lui Bond de către Q, pregătită aşa cum îi place unui super-agent secret!

Clipboard01

Aston Martin DB5 1963 (Goldfinger)

(www.jamesbond.wikia.com)

 

Maşina avea de toate: geamuri blindate, mitraliere, numere de înmatriculare valide care puteau fi schimbate în mers la o apăsare de buton (ideea i-a aparţinut regizorului Guy Hamilton de pe urma multelor amenzi pentru parcare neregulamentară), scaun ejectabil pentru pasager (fiul lui Guy Hamilton a fost „omu’ de la Minolta” în acest caz), sistem de navigaţie şi de urmărire pe hartă plus un complex sistem defensiv. Lipsea un element esenţial: maşina în tablă şi fontă!

Iniţial producătorii filmului au cerut pentru Goldfinger un DB5 împrumut de la Aston Martin, iar şefii firmei au zis „Nu! Nu se merită!”. Se pare că nimeni din conducerea lui Aston Martin nu văzuse Dr. No sau From Russia with love. În schimb s-au oferit să le vândă un exemplar de DB5 la preţul întreg de atunci, colosala sumă de 4.500£UK!

Au fost atunci luate în considerare şi alte maşini, pista DB5 fiind considerată închisă: Jaguar E-Type şi Mk. II 3.4, Jensen Interceptor şi chiar un Chevrolet!!! Doar că în romanul lui Ian Fleming Bond conducea un Aston. Un DB3! Până la urmă Aston a fost de acord să le închirieze un exemplar uzat folosit în faza de dezvoltare a modelului.

Instalarea echipamentelor pe maşină a costat 25.000£UK! Cel mai simplu a fost cu instalaţia de fum a maşinii. Au băgat un tip în portbagaj cu o canistră fumigenă, dar canistra avea scurgeri şi respectivul era să moară la filmarea scenei în care Bond e urmărit de oamenii lui Goldfinger (Gert Fröbe).

Ca orice Aston Martin al erei sale, unul care se respectă, DB5-ul utilizat in film se strica foarte des. Când s-a filmat urmărirea din interiorul fabricii lui Goldfinger motorul mai funcţiona doar cu 3 cilindri din 6! Practic abia se târâia! Aşa că la montaj scena a fost dată pe repede-nainte pentru a da senzaţia de viteză.

Cu toate acestea filmul a avut parte de o primire… colosală din partea publicului! Era bătaie pe bilete! La propriu! Iar povestea a avut parte de două personaje principale: James Bond şi Aston Martin DB5!

Ce a urmat? Un nou duet Bond-DB5 în Thunderball!

 

 

  1. You only live twice (1967), regia Lewis Gilbert

 

În acest film care are în comun cu romanul cu acelaşi nume doar câteva personaje, James Bond (din nou Sean Connery) se deplasează în Japonia, aşa că… conduce ca un japonez o maşină japoneză: Toyota 2000GT, una din cele mai frumoase maşini din toată lumea şi din toate timpurile, E-Type-ul japonez!

Clipboard01

Toyota 2000GT 1967 (You only live twice)

(www.imcdb.org)

Clipboard01

Toyota 2000GT, modelul de serie.

Superb, nu?   (www.momentcar.com)

 

Toată presa auto a vremii vorbea la superlativ de maşina aceasta care avea să fie numită mai târziu „primul supercar japonez”! Şi aveau de ce! Maşina asta era echipată cu un 6 în linie de provenienţă Yamaha în două variante 2.0l DOHC sau 2.3l SOHC, sărea bine de 200 km/h şi, din nou, arăta al naibii de bine! Era alegerea evidentă pentru James Bond! Apropos, preţurile actuale sunt cel puţin prohibitive, un exemplar impecabil putând depăşi valoarea de 1.000.000€! Ieftin ca braga, nu?

Spre deosebire de Aston-ul DB5, Toyota 2000GT avea un singur gadget la bord, un televizor color micuţ, ceea ce a făcut ca Bond să aibă nevoie de ajutorul unui elicopter care să îl scape de urmăritori.

Însă era o problemă: Connery era ditai prăjina de om şi nu avea loc la volan! Soluţia era o maşină decapotabilă, însă 2000GT-ul era ceea ce spune şi numele, un GT, adică un coupé şi încă unul nou-nouţ! Japonezii de la Toyota nici măcăr nu luaseră în calcul o versiune roadster când au proiectat această maşină, dar când au aflat de problema spaţiului le-au zis producătorilor filmului ceva de genul „Ne vedem peste două săptămâni”.

În aceste 14 zile maşina a fost complet reproiectată pentru a deveni un roadster şi, mai mult de atât, japonezii s-au prezentat şi cu două exemplare complet funcţionale!!! În două săptămâni!!! Nici nemţii nu ar fi fost mai rapizi!

 

 

  1. On Her Majesty’s Secret Service (1969), regia Peter Roger Hunt

 

Un nou James Bond, o nouă maşină. Aston Martin DBS. Primul DBS şi ultima maşină realizată de Aston Martin în era David Brown, proprietarul de atunci al companiei. Bond era interpretat de actorul George Lazenby.

Clipboard01

Aston Martin DBS 1968 (On Her Majesty’s Secret Service)

(www.007museum.com)

 

Maşina apare încă de la începutul filmului când Bond o conducea pe o şosea virajată din Portugalia, dar tot ea apare şi la sfârşit, la sfârşitul ciudat şi şocant al filmului: proaspăta soţie a lui Bond, Contesa Terresa di Vicenzo (Diana Rigg) este împuşcată mortal în maşină prin parbriz.

O altă maşină care apare în film este cea a Terresei, un Mercury Cougar XR-7 din 1969, dar nu este şi maşina lui Bond.

Clipboard01

Mercury Cougar XR-7 1969 (On Her Majesty’s Secret Service)

(www.imcdb.org)

 

 

  1. Diamonds are forever (1971), regia Guy Hamilton

 

Reprezintă revenirea lui Sean Connery în rolul Bond pentru ultima dată, iar acest film are parte de una din cele mai mişto şi mai greşite scene de urmărire cu maşini.

La volanul maşinii fetei Bond din acest film, Tiffany Case (Jill St. John), un Ford Mustang Mach 1, Bond intră într-un spaţiu îngust pe două roţi, mai precis pe cele din dreapta, şi iese tot pe două roţi, dar pe cele din stânga! Evident, o eroare serioasă, dar una pe care Guy Hamilton a păstrat-o la insistenţele unuia din producători.

Cam toate maşinile distruse în acest film sunt Ford-uri. De ce? Pentru că boşii companiei americane au văzut afacerea din spatele filmului, au sesizat posibilitatea de a face reclamă maşinilor lor, aşa că au promis producătorilor filmului că le vor da orice modele şi oricâte exemplare au nevoie pentru film cu o condiţie: maşina lui Bond să fie un Mustang Mach 1!

Clipboard01

Ford Mustang Mach 1 1971 (Diamonds are forever)

(www.pinterest.com)

 

Apropos, dacă vreţi să deţineţi una din maşinile lui Bond, dar staţi rău cu banii… Mach 1-ul e alegerea perfectă!

 

 

  1. Live and let die (1973), regia Guy Hamilton

 

Noul film al seriei reprezintă ceva nou, un alt Bond! Cu Diamonds are forever s-a terminat era Sean Connery, iar cu Live and let die începe era Roger Moore. Legătura cu trecutul era reprezentată de regizorul Guy Hamilton, ceea ce a însemnat o escaladare a urmăririlor auto soldate cu multe maşini distruse.

Pentru Live and let die echipa de filmare a mers în Jamaica deoarece Bond trebuia să se lupte cu magia voodoo şi cu traficantii de heroină din insula caraibeană imaginară San Monique. Când au ajuns în Jamaica Guy Hamilton a remarcat faptul că acolo existau autobuze londoneze cu etaj AEC Regent III RT, aşa că Hamilton s-a gândit „Hmmmm! Bond într-un double-decker! Chiar ne-am putea distra cu autobuzul!” şi a imaginat imediat o cursă cu măgăoaia. Mulţi au crezut că AEC-ul se va răsturna din cauza manevrelor violente, aşa că întâi l-au încercat în Anglia pe o pistă de încercări. Nu se răsturna!

Clipboard01

AEC Regent III RT ~1960 (Live and let die)

(www.imcdb.org)

 

Ce nu aveau la dispoziţie era un cascador care să fie familiarizat cu double-decker-ul, aşa că au apelat la un profesionist, Maurice Patchett, şofer de autobuz la Londra şi instructor la London Transport Board. El a făcut toate acele manevre periculoase!

La un moment dat şoseaua pe care poliţia din San Monique îl fugărea pe Bond, the bus driver, trecea pe sub un pod… cam scund! Ce face Bond? O face pe rusu’ pe sistem „Tot înainte, Tovarăşi!” şi trece cu autobuzul pe sub pod. Mă rog, cu o bucată de autobuz, aia inferioară, parterul cum ar veni, iar etajul cade pe şosea şi maşina de poliţie intră în el! La propriu! Ah, şi apoi într-o baltă!

Clipboard01

Scena cu autobuzu’ şi maşina de poliţie

(www.youtube.com)

 

Ca să facă scena asta o echipă de tehnicieni a tăiat etajul autobuzului şi apoi l-a aşezat la locul lui, dar pe un sistem de role care să îi permită să alunece foarte uşor, altfel exista riscul ca întregul autobuz să se facă praf, iar Bond risca să nu mai poată ajunge la filmările pentru The man with the golden gun.

 

 

  1. The man with the golden gun (1974), regia Guy Hamilton

 

În filmul acesta Bond se confruntă cu unul din cei mai ciudaţi răufăcători din filmele cu 007, Francisco Scaramanga. Tipu’ avea o obsesie cu placarea cu aur a pistoalelor şi… atenţie, doamnelor şi domnilor!… 3 (trei) sfârcuri! Exact, doamnelor şi domnilor, individu’ suferea de o problemă dermatologică numită politelie! Apropos, cică o persoană din 18 suferă de aşa ceva!

Din nou Bond trece pe americance, conducând în acest film un AMC Hornet X Hatchback.

Clipboard01

AMC Hornet X Hatchback 1974 (The man with the golden gun). Este chiar maşina care apare în film!

(www.commons.wikimedia.org)

 

Asistenta lui Bond, Mary Goodnight (Britt Ekland) e răpită de Scaramanga (Cristopher Lee). Bond dă să ia maşina ca să îi prindă din urmă şi să o scape pe blondină, dar… stupoare! cheile maşinii erau la ea!!! Întâmplarea face ca la locu’ faptei să fie un showroom AMC cu un Hornet roşu nou-nouţ în vitrină, aşa că Bond îl rechiziţionează („Police business!”) şi se ia după maşina ticălosului, întâmplător un AMC Matador care devenea avion! Tot întâmplător în Tailanda se afla şi şeriful J.W.Pepper (Clifton James) din Louisiana care, şi mai întâmplător, se afla pe scaunul pasagerului în acel AMC! Normal că îl însoţeşte pe Bond în urmărirea tâlharului! Se aleargă ăştia ce se aleargă pe străzile din Bangkok până când ajung să fie pe malurile diferite ale unui râu fără nici un pod întreg pe care să se poată trece, aşa că Bond sare cu maşina de pe un cap de pod pe altul într-un majestuos tonou cu maşina!

Apropos, a fost făcut pe bune cu un alt exemplar de Hornet, modificat. Nu e CGI! Doar a fost simulată pe calculator ca să vadă dacă se poate sau nu face, iar cascadorul care a făcut-o era unul de rezervă şi a făcut-o din prima, fără repetiţii prealabile!

Clipboard01

Tonoul lui Bond

(www.jt78.wordpress.com)

 

 

10.The spy who loved me (1977), regia Lewis Gilbert

 

După 10 ani Lewis Gilbert revine ca regizor în seria James Bond. De data asta Bond (Roger Moore) face echipă cu spionul sovietic Anya Amasova (Barbara Bach) ca să îl învingă pe un maniac al distrugerii, Karl Stromberg (Curd Jürgens) şi pe subalternul lui, unu’ de-i zice Fălci, adică Jaws (Richard Kiel), o prăjină de om cu o dantură care l-ar face invidios pe Mike Tyson cu urechile de dinozaur pe care le-ar putea ronţăi! (Dinozaurii aveau urechi? Hmmmm… mda! Dom’ primar, vem un indiciu!)

Maşina care apare în film ca Bond’s car e una cu adevărat spectaculoasă, Lotus Esprit S1!

Ultimele filme cu 007 au oferit publicului nişte urmăriri cu maşini şi nişte cascadorii senzaţionale, dar nu au oferit şi nişte maşini pe măsura Aston-ului DB5. Până acum!

Clipboard01

Lotus Esprit S1 1976 (The spy who loved me)

(www.youtube.com)

 

Bond primeşte cea mai nouă maşină sport britanică, Lotus Esprit S1, unul din primele proiecte în stilul poligonal al celebrului Giorgetto Giugiaro, o maşină care rivaliza cu modelele contemporane Ferrari 208 şi 308. Cu acest bolid al vremii Bond avea să alerge pe drumurile sinuoase de coastă ale Sardiniei.

Q îi livrează maşina lui 007, dar acesta nu mai aşteaptă instrucţiunile de utilizare din partea lui Q şi demarează în trombă. A fost o modificare de ultim moment a scenariului pentru că Lewis Gilbert a dorit să realizeze o scenă de urmăriri de neuitat pe baza superbului Esprit alb.

Bond şi tovarăşa Amasova sunt urmăriţi de un elicopter înarmat în care se aflau Jaws şi Naomi, o mamzelă asasină. Ca să scape de ei Bond sare cu maşina de pe un ponton în mare. Acum vine surpriza!

Doamnelooooor şi domnilooooor,

Echipa inginerească Lotus şi tehnicienii MI6 vă prezintă submarinul HMS Lotus Esprit S1!

Clipboard01

Lotus Esprit S1 pe post de submarin în „The spy who loved me”

(www.jamesbond.wikia.com)

 

Şi pentru ca şocul publicului să fie ţeapăn Lotus-ul se comporta ca un submarin de atac modern: în timpul imersiei cu ajutorul sistemelor de bord a detectat, a localizat, a încadrat ţinta, elicopterul lui Jaws şi Naomi, şi a executat foc asupra ei cu o rachetă antiaeriană cu lansare submarină! Cred că d-aici s-au inspirat apoi ruşii şi americanii pentru submarinele lor!

Apoi James iese cu Lotus-ul din mare printre turiştii de pe plajă, deschide geamul lateral şi aruncă afară un peşte! Cum o fi intrat peştele ăla în maşină???

 

Cea mai mişto chestie e faptul că Lotus a reuşit să îi facă pe producătorii filmului să îşi dorească să aibă Esprit-ul pe post de Bond’s car. Cum? Au parcat unul fără elemente de identificare (maşina încă nu apăruse pe piaţă!) în faţa studiourilor! Când au văzut-o cei de la Pinewood au făcut tot ce le-a stat în putinţă să afle ce maşină e şi să o ceară pentru film.

 

11.Moonraker (1979), regia Lewis Gilbert

 

Revine Jaws!

Atât!

În afară de nişte gagici mişto… cam atât! Nu se aleargă cu maşini, ci cu nişte bărcuţe şi se dau cu nişte navete spaţiale.

La capitolul maşini… filmul acesta e Zero barat!

Ah, şi cu el se termină prima parte a seriei de filme cu Bond, cea a anilor ’60-’70.

Clipboard01

Moonraker – afişul original. Spune cam tot despre film, nu?

(www.vicmoviesden.com)

 

 

  1. For your eyes only (1981), regia John Glen

 

Calm, toată lumea, cosmonautul american John Glenn nu s-a apucat de filme, ci este vorba de un alt John! Glen, cu un singur „n”.

Bun, s-a schimbat regizorul, suntem în anii ’80, avem pe piaţă Lamborghini Countach, Ferrari 512 BB, aşa că Bond conduce în acest film… Tat-taaaaa!… un Citroën 2CV! Pe bune!

În una din scene aveau nevoie de ceva compact, care să ţină la tăvăleală şi să poată face şi nişte off-road, aşa că, pe lângă Lotus-ul Esprit Essex Turbo, Bond (tot Roger Moore) primeşte şi trăsnaia aia mică galbenă binecunoscută datorită seriei Jandarmul. Cine ştia că Esprit-ul e bun şi off-road? Nu credeţi? Întrebaţi-l pe James May!

Pentru că Essex-ul era tot alb, producătorii au decis ca această maşină să nu fie utilizată în urmăriri,ci au distrus-o.

Bond îl caută pe un asasin cubanez, Hector Gonzales (Stefan Kalipha) care lucra pentru ticălosul-şef din film, Aristotle Kristasos (Julian Glover). Când ajunge la vila lu’ Gonzales, unul din oamenii lu’ ăsta se apropie de maşină, sparge un geam şi atunci se activează sistemul de auto-distrugere a Essex-ului care aruncă maşina în aer odată cu tâlharu’şela. Bond avea a nevoie de o altă maşină de fugă şi ce maşină ar fi fost mai potrivită decât un 2CV?!

Clipboard01

Lotus Esprit Essex Turbo 1981 (For your eyes only), exemplarul distrus în film

(www.thelotusforums.com)

Clipboard01

Citroën 2CV 1981 (For your eyes only)

(www.sky.com)

Clipboard01

Lotus Esprit Essex Turbo 1981 (For your eyes only). Al doilea exemplar utilizat de Bond

(www.pinterest.com)

 

2CV-ul era al Melinei Havelock (Carole Bouquet). Scena de urmărire s-a dorit atât intensă cât şi comică, aşa că Melina răstoarnă maşina, Bond trece la volan şi începe să bage oleacă de vrăjeală în timp ce conducea. Pentru filmări 2CV-ul a primit un motor mai mare astfel încât să fie şi el ceva mai rapid, dar, cu toate astea, unele secvenţe au fost băgate la montaj pe repede-înainte.

Şi tot pe repede-înainte ajungem cu numărătoarea la unul din filmele mele preferate din seria 007!

 

 

13.Octopussy (1983), regia John Glen

 

Interesant nume pentru film, nu? Octopus în engleză înseamnă caracatiţă, pluralul este octopuses. Şi atunci de ce oare îi zice lu’ cucoana aia din film Octopussy? Hmmmm… interesant!

În fine!

De ce e unul din filmele mele preferate? Din cauza unei anumite maşini ar fi răspunsul normal al oricărui petrolhead care se respectă, dar mai e până la maşină!

Octopussy e plin de acţiune intensă în care sunt implicate diverse mijloace de transport, de la elefanţi la motociclete BMW şi de la celebrele Tuk Tuk la avioane cu reacţie!

Pentru că o bună parte a acţiunii se desfăşoară în India era imposibil să nu vedem şi măcar un Bajaj RE, ricşa aia motorizată utilizată ca taxi prin fosta colonie britanică. Bond împreună cu agentul indian Vijay (Vijay Amritraj) fug de oamenii lui Kamal Khan (Louis Jourdan), un prinţ afgan refugiat, într-un Tuk Tuk modificat (era al „companiei”!), declanşând o urmărire foarte haioasă.

Clipboard01

Bajaj RE ~1980 (Octopussy)

(www.imcdb.org)

 

La începutul filmului Bond se duce să saboteze nişte avioane ale unui… dictator, ceva de genu’ ăsta, din America Latină. E prins, dar e ajutat să scape de „o… domnişoară… o dudu… o… tovarăşă care… n-am mai intrat la tovarăşu’… la domnu’… la… la Trandafir şi m-am orientat…dar slab” („Brigada Diverse intră în acţiune”, 1970, regia Mircea Drăgan), aşa că se urcă în cel mai mic avion cu reacţie din lume, Bede Aviation BD-5, şi o taie din nou englezeşte lăsând şi ceva haos în urma lui!

Clipboard01

Roger Moore lângă avionul BD-5 utilizat în filmul Octopusy

(www.dailymail.co.uk)

 

Apoi, în partea a doua a filmului acţiunea se mută în Germania Federală unde Bond „împrumută” o maşină. Şi ce maşină! Superbul Alfa Romeo GTV6, una din cele mai mişto maşini posibile!

Nu mă credeţi că e aşa de mişto? Faceţi rost de una şi daţi-vă cu ea! Eu m-am dat o zi întreagă cu una! A fost una din cele mai tari zile din viaţa mea!

Clipboard01

Alfa Romeo GTV6 1983 (Octopussy)

(www.jamesbondlifestyle.com)

Clipboard01

Alfa Romeo GTV6. Să prind pe careva că zice că nu e frumoasă!

 

Ce face Bond cu ea?

Fuge de poliţia germană care îl alerga cu maşini BMW seria 5 E28 şi motociclete BMW R100 CS, adică iar unele din preferatele mele, ca să avertizeze personalul unei baze americane că în bază se află o bombă nucleară progranată să explodeze.

OK, eu o să iau o pauză să revăd filmul! Ciao!

 

 

Gata, am revenit!

 

13’.Never say never again (1983), regia Irvin Kershner

 

Ciudat, nu? Două filme cu James Bond într-un an!

Spre deosebire de toate celelalte filme ale seriei acesta, cu Sean Connery în rolul principal pentru a şaptea şi ultima oară, nu este produs de Eon Productions Ltd., ci de Taliafilm şi de Producers Sales Organization.

Avem de a face cu un film plin de acţiune, dar fără maşini şi urmăriri cu maşini, şi cum subiectul acestui material e reprezentat de maşinile conduse de Bond… let’s move on!

Ah, uitasem, în film apare şi Mr. Bean!

 

 

14.A view to a kill (1985), regia John Glen

 

Ultimul film cu Roger Moore în rolul lui Bond.

007 se luptă contra lui Max Zorin (Christopher Walken), un geniu al industriei microcipurilor care vrea să distrugă Sillicon Valley ca să deţină monopolul pe piaţă. Individu’ e ajutat de o tipă expertă în arte marţiale şi al naibii de rezistentă, May Day (Grace Jones).

Acţiunea se mută din Siberia în Franţa, la Paris, unde Bond o urmăreşte pe May Day în turnu’ ăla mare al lor. Tipa se aruncă din vârful lui şi îşi deschide paraşuta. Ce face Bond? Împrumută un taxi, un Renault 11 pe care îl înjumătăţeşte. La propriu! Ah, şi îl mai şi decapotează! Definitiv!

Clipboard01

Renault 11 1985 (A view to a kill)

(www.007travelers.blogspot.com)

Clipboard01

Cam aşa arăta 11-le la sfârşitul cursei!

(www.007travelers.blogspot.com)

 

Dar în film mai apar şi alte maşini, unele fiind…woooooow: Bentley S1, Corvette C4 şi Range Rover. Dar nu merge Bond cu ele ca la curse!

Apropos, Bentley-ul înlocuieşte un Rolls Royce Silver Cloud II într-o scenă în care May Day aruncă maşina în apă cu Bond în ea. Pur-şi-simplu Rolls-ul era prea scump!

Clipboard01

Bentley S1 pozând ca Rolls Royce Silver Cloud II

(www.007james.com)

Continuarea o găsiți în linkul de mai jos.

CITIȚI ȘI: My name is Bond. James Bond! (partea a doua)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *