Skip to content
Societate

Nereguli grave descoprite în service-urile auto: Piese uzate folosite la repararea sistemelor de frânare sau direcţie. Măsurile RAR

vgmotors.gr

Inspectorii Registrului Auto Român (RAR) au aplicat sancţiuni contravenţionale în valoare de 1,229 milioane lei pentru neregulile constatate în urma unor controale ce au avut loc în ultimele două luni în service-uri auto, a anunţat instituţia. Printre altele, mecanicii montau piese uzate la maşinile care necesitau repararea sistemelor de frânare şi direcţie, potrivit adevarul.ro.

„Registrul Auto Român, prin Departamentul de Supraveghere Piaţă, a desfăşurat, în ultimele două luni acţiuni de control care au vizat activitatea service-urilor auto. Sancţiunile contravenţionale aplicate ca urmare a acestor controale depăşesc valoarea de 1.200.000 lei”, a informat marţi instituţia. În cadrul acţiunilor de control desfăşurate pe parcursul ultimelor două luni de Registrul Auto Român au fost verificate 891 de service-uri auto.

„Inspectorii Departamentului Supraveghere Piaţă au constatat următoarele neconformităţi: lipsa autorizaţiei tehnice de funcţionare; comercializarea unor componente provenite din procesul de dezmembrare a sistemelor de frânare şi direcţie; utilizarea în procesul de reparaţii a unor componente provenite din procesul de dezmembrare  a autovehicule, fără a avea acceptul proprietarului autovehiculului reparat; lipsa inspecţiilor finale care să demonstreze conformitatea lucrărilor de reparaţii efectuate”, precizează RAR. Reamintim că Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente şi Federaţia Operatorilor Români de Transport au susţinut, recent, că peste 10.000 de astfel de unităţi service îşi desfăşoară activitatea, în prezent, fără autorizaţie,

„Unităţile reparatoare neautorizate, ce aparţin persoanelor fizice, efectuează intervenţii la nivelul sistemelor de frânare, direcţie, suspensie sau reparaţii la nivelul şasielor şi caroseriilor, fără a oferi garanţii, utilizând piese auto de pe piaţa neagră, fără instrumente tehnice omologate şi verificate ISCIR, punând astfel în pericol viaţa şi integritatea fizică a participanţilor la trafic.

Acest tip de unităţi reparatoare au înflorit pe fondul importului masiv de vehicule second-hand (odată cu eliminarea taxei de mediu), respectiv modului deficitar în care se efectuează inspecţia tehnică periodică -ITP, dar mai cu seamă din cauza inconştienţei autorităţilor ce refuză să îşi facă datoria şi să aplice legea.

În acest context, este absolut firesc ca service-urile autorizate, ce îşi desfăşoară activitatea legal, să suporte greu presiunea concurenţei neloiale, căutând cu disperare soluţii pentru acoperirea deficitului de forţă de muncă ce a migrat masiv şi către această zonă a economiei subterane”, se menţionează în comunicat celor două organizaţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *