Skip to content
Societate

Nervi la început de vacanţă. Românii care călătoresc în străinătate se lovesc de haosul de la frontiere

facebook

Românii au intrat în perioada vacanţelor şi, oarecum tradiţional, deja, îşi încep concediile cu imense cozi la punctele de trecere a frontierelor, fie că vorbim de cele terestre, fie că ne referim la cel de la Aeroportul Otopeni, unde s-au stabilit noi recorduri în privinţa aglomeraţiei.

Concret, pentru mulţi dintre cei care pleacă cu maşina în Grecia, una din destinaţiile preferate de români, primul punct de încercare este Vama Giurgiu-Ruse, unde cozile sunt din ce în ce mai mari cu fiecare zi care trece. De vină sunt reparaţiile la Podul Prieteniei, care face legătura peste Dunăre între România şi Bulgaria. Vicepremierul Sorin Grindeanu anunţase săptămâna trecută că a solicitat autorităţilor bulgare să amâne până la toamnă lucrările de reabilitare a podului de la Giurgiu-Ruse, pentru a nu afecta tranzitul rutier şi aşa aglomerat din perioada estivală. Se pare, însă, că rugămintea sa a fost ignorată de partea bulgară. Mai mult, muncitorii lucrează doar pe timp de zi, inclusiv sâmbăta şi duminica. „În prezent, traficul prin punctul de trecere a frontierei Giurgiu s-a îngreunat, înregistrăm timpi ridicaţi de aşteptare pe sensul de ieşire din ţară”, a confirmat Raluca Dumitrache, purtător de cuvânt al Poliţiei de Frontieră Giurgiu. Ieri, la prânz, de exemplu, conform aplicaţiei „Trafic Online” de pe site-ul politiadefrontiera.ro, care arată instantaneu timpii de aşteptare prin punctele de trecere, la Giurgiu turiştii trebuiau să stea zeci de minute pentru a trece în Bulgaria. Timpi de aşteptare asemănători se înregistrau şi la Negru Vodă sau Calafat.

Pentru a evita aglomeraţia, pentru maşinile mici, variantele mai bune, spun poliţiştii de frontieră, sunt trecerile cu bacul de la Bechet, Vama Veche şi Turnu Măgurele, care au cei mai mici timp de aşteptare, de 10 cel mult 20 de minute. Variantele nu sunt totuşi accesibile pentru bucureşteni, de exemplu, deoarece ocolul este prea mare, scrie adevarul.ro.

COZI DE KILOMETRI LA MAKAZA ŞI KULATA

Apoi, românii care merg în vacanţă în Grecia se lovesc de cozi uriaşe în vama Makaza, unde şirul de maşini se întinde pe câţiva kilometri. Conform celor care au trecut deja prin acest calvar, timpii de aşteptare ajung şi la jumătate de oră pentru fiecare 500 de metri parcurşi, iar unul dintre motive ar fi numărul mic de ghişee deschise. Problema apare în special în weekend, atunci când mulţi turişti îşi încep concediile.

Nici în punctul de trecere a frontierei de la Kulata – Promachonas situaţia nu este mai bună. Românii susţin pe diverse forumuri că au aşteptat câte patru-cinci ore, timp în care trei echipe de poliţişti bulgari le-au verificat succesiv actele şi că nimeni nu le-a oferit nicio explicaţie. Coşmarul celor care au vrut să treacă astăzi vama din Bulgaria în Grecia a început cu şapte kilometri înainte de punctul de trecere a frontierei de la Kulata. Zeci de români, mulţi cu copii, au fost nevoiţi să aştepte în coloană sub soarele torid, la temperaturi de peste 30 de grade Celsius. Oamenii spun că vameşii bulgari au încetinit înaintarea turiştilor români.

LA AEROPORTUL OTOPENI DOMNEŞTE HAOSUL

În fine, nici românii care merg în vacanţă cu avionul nu sunt privilegiaţi. Concret, Aeroportul „Henri Coandă” a devenit un adevărat furnicar, indiferent de zi sau de oră, iar cozi de sute de oameni se formează la check-in, la controlul de securitate, la paşapoarte, la mâncare şi chiar şi la toalete. David Ciceo, preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor, a declarat la Digi24 că întârzierile şi aglomeraţia din aeroporturi au devenit o problemă generală în Europa, iar în România situaţia este mai bună comparativ cu alte state. La Otopeni, traficul pe primele 4 luni ale anului a depăşit 3 milioane de pasageri. Traficul aerian a înregistrat valori peste aşteptări, reducându-se din decalajul faţă de 2019, cel mai bun an din istoria traficului aerian, şi atingând aproximativ 80% faţă de nivelul din 2019.

Ciceo spune că una dintre principalele cauze o reprezintă disponibilizarea personalului în timpul pandemiei. „Companiile aeriene au disponibilizat personal, iar traficul a crescut destul de brusc în luna mai 2022. Faţă de mai 2021, traficul e de trei ori mai mare în România, şi la fel în Europa. Oamenii trebuie să se informeze la companiile aeriene, legat de charterele turistice. Cu o zi înainte, să verifice din nou ora şi zborul. Ar trebui să fie cu trei ore înainte în aeroport, ca să reuşească să treacă de check-in şi de toate procedurile”, a mai spus preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *