Nicușor Dan urcă vertiginos pe TikTok și îi ia locul lui Călin Georgescu. Investiții uriașe pe online

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Pe TikTok, campania lui Nicușor Dan a explodat după intrarea în cursa prezidențială, cu milioane de afișări și sume masive investite în promovare online.

TikTok-ul a devenit scena principală de promovare pentru Nicușor Dan, candidatul independent la prezidențiale, unde prezența sa a explodat în ultimele săptămâni, mai ales după 26 februarie 2025. Potrivit unei analize publicate de Adevărul, zeci de milioane de afișări au fost înregistrate pe conturile care îl susțin activ pe actualul primar al Capitalei, conturându-l drept un personaj simplu, integru, cu studii solide și valori de familie, poziționat ca alternativă la clasa politică tradițională.

Conturile lui Nicușor Dan

Unul dintre conturile susținătorilor, gestionat de Adrian Cernat, a avut un succes viral cu un videoclip din 20 decembrie 2024 – la scurt timp după ce Nicușor Dan și-a anunțat candidatura – care a trecut de 1,4 milioane de vizualizări, a primit peste 32.000 de aprecieri și 2.100 de comentarii. Clipul elogiază performanțele lui Nicușor Dan ca olimpic internațional la matematică în anii ’87 și ’88.

Pe alt cont, intitulat Giga Nicușor, au fost publicate 50 de materiale video între 26 februarie și mijlocul lunii martie 2025. În doar trei săptămâni, acestea au cumulat peste 12 milioane de afișări, în ciuda numărului modest de urmăritori – doar 410. Primul clip a abordat subiectul anchetării lui Călin Georgescu și l-a prezentat pe primar în ipostaze de familie.

Raul Mititelu, un alt profil pro-Nicușor Dan, numără peste 2.400 de urmăritori și aproape 188.000 de aprecieri. Conținutul său include 104 videoclipuri, cu peste 3 milioane de vizualizări, în care adesea sunt criticate Elena Lasconi și Marcel Ciolacu, în contrast cu imaginea pozitivă a actualului edil.

Contul oficial Nicușor Dan Primar General a devenit, de asemenea, o platformă influentă în mediul online, cu 63.000 de urmăritori și peste 1,1 milioane de aprecieri. În două luni, au fost postate 217 clipuri, care au adunat împreună peste 20 de milioane de vizualizări. Printre cele mai populare materiale se numără cel în care Nicușor Dan apare la frizer și un altul în care este invitat de tineri la o cafea.

Nicușor Dan a cheltuit aproximativ 300.000 de euro doar pentru reclame pe platformele Meta

Sub titlul „Biblioteca lui Nicușor Dan versus biblioteca lui Călin Georgescu”, contul Indie Millenial a publicat un videoclip cu Nicușor Dan și soția sa, având în fundal propria bibliotecă – postare care a adunat peste 12.000 de vizualizări.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: