Poliția Rutieră intensifică verificările în trafic, în condițiile în care viteza rămâne una dintre cele mai frecvent sancționate abateri.
Pentru aceștia, limita de viteză este cu 20 km/h mai mică decât cea standard. Astfel, dacă un începător este surprins cu 140 km/h pe autostradă, amenda poate depăși 1.000 de lei și poate atrage inclusiv suspendarea permisului.
Problemele se amplifică dacă viteza de 140 km/h este atinsă într-o zonă unde, din motive tehnice sau de siguranță, limita a fost redusă temporar. De exemplu, pe segmentele de autostradă unde limita este coborâtă la 80 km/h din cauza lucrărilor sau a configurației drumului, aceeași viteză poate aduce o amendă ce depășește 4.000 de lei, 9-20 puncte de penalizare și suspendarea permisului pentru 90 de zile.
Ce amenzi riscă șoferii
Limitele de viteză variază și în funcție de tipul drumului: 50 km/h în localități, 90 km/h pe drumurile județene și naționale, 100 km/h pe drumurile europene, 120 km/h pe drumurile expres și 130 km/h pe autostrăzi. Administratorii drumurilor pot reduce aceste valori în funcție de condițiile meteo sau infrastructură, iar necunoașterea modificărilor nu scutește șoferii de sancțiuni.
De asemenea, limite mai mici sunt impuse vehiculelor cu remorci, celor cu mase sau dimensiuni speciale ori celor care transportă substanțe periculoase – în unele cazuri, viteza maximă poate fi de 70 km/h în afara localităților sau chiar 40 km/h în zonele urbane.
Un exemplu clar al acestor restricții se regăsește pe Autostrada Soarelui (A2 București–Constanța), unde, deși limita generală este de 130 km/h, în anumite puncte aceasta este coborâtă semnificativ. La podul de la Cernavodă, limita este de 100 km/h, iar în zona stației de taxare de la Fetești scade progresiv până la 30 km/h. În perioadele aglomerate, cum sunt vacanțele sau sărbătorile, aceste porțiuni sunt atent monitorizate de radar mobil și echipaje de poliție, iar nerespectarea regulilor se sancționează dur.
Pe fondul acestor măsuri, autoritățile transmit un mesaj clar: respectarea vitezei legale nu este o opțiune, ci o obligație care face diferența între siguranță și risc major în trafic
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News