Curtea de Conturi a publicat un nou raport cu neregulile grave descoperite la Primăria Timișoara. Potrivit raportului, Primăria Timișoarei condusă de Dominic Fritz este repetentă la capitolul digitalizare. Astfel, în ciuda faptului că primarul USR a promis de atâtea ori că va moderniza activitatea primăriei, în continuare multe operațiuni se fac ca în epoca „abacului”, cu mâna și cu creionul.
Curtea de Conturi a surprins în raportul său de audit că Primăria Timișoara nu este în stare să-și organizeze activitatea de evidențiere și reflectare a creanțelor bugetare, în totalitatea lor, pe parcursul exercițiului financiar.
Acest lucru se întâmplă din cauza faptului că softul de la nivelul Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara (DFMT) nu este corelat cu softul Direcției Economice. Angajații din subordinea lui Fritz transferă manual informații colectate prin softul Direcției Fiscale în softul de gestiune al Direcției Economice.
„Gestionarea taxelor și impozitelor locale datorate de persoanele fizice și juridice este asigurată cu ajutorul aplicației informatice ATLAS, care asigură o evidență operativă nominală a fiecărui contribuabil și a bunurilor impozabile deținute. Informațiile din evidența operativă a impozitelor și taxelor locale nu sunt preluate din aplicația informatică ATLAS, în aplicația informatică ASIS, dezvoltată la nivelul Direcției Economice din cadrul UATM Timișoara, informațiile raportate de DFMT sunt preluate manual în această aplicație, iar datele referitoare la încasările de venituri sunt de asemenea introduse manual în aplicația ASIS, deși între cele două aplicații sunt create legături care fac posibilă vizualizarea de către DFMT a informațiilor introduse în ASIS. Pe cale de consecință se reține neorganizarea și neconducerea sistematică și cronologică a operațiunilor bugetare reflectate în conturile de venituri”, notează Curtea de Conturi.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News