Noua Casă: de ce resping băncile dosarele și ce trebuie să faci după ce ai găsit o locuință

Sursă foto: Pixabay

Programul Noua Casă a intrat în linie dreaptă și în 2024, însă cu un buget total mai mic decât anul trecut. Pentru a putea cumpăra locuința trebuie să parcurgeți câțiva pași, asigurându-vă astfel că banca nu vă va respinge dosarul.

Ce trebuie să faci după ce ai găsit locuința pe care vrei să o cumperi?

În primul rând, asigură-te că dispui de avansul minim obligatoriu şi depozitul colateral solicitat. Ai în vedere şi alte cheltuieli generate de cumpărarea casei (taxe notariale s.a); Apoi, este important să alegi banca cu care vei lucra şi să pregătești actele solicitate de bancă pentru dosarul de credit.

Banca va analiza documentația de credit şi după aprobarea finanțării va transmite către FNGCIMM solicitarea/promisiunea de garantare prin intermediul unei aplicații web, ataşând în aplicație următoarele documente:

  • Solicitarea de garantare/ Solicitarea de emitere a promisiunii unilaterale de creditare şi
  • Promisiunea de garantare dacă este cazul;
  • Documentul de identitate al beneficiarului/beneficiarilor şi al soțului/soției, dacă este/sunt căsătorit/căsătoriți, în copie certificată;
  • Declarația pe propria răspundere a beneficiarului;
  • Antecontractul de vânzare-cumpărare autentificat sau sub semnătură privată cu dată
  • certă;
  • Extras de carte funciară privind locuința ce urmează să fie achiziționată din finanțare, eliberat cu cel mult 15 zile înainte de data solicitării de garantare;
  • Certificatul de eficiență energetică pentru una dintre clasele A, B sau C;
  • în cazul acordării unei promisiuni de garantare se ataşează şi promisiunea unilaterală de creditare ;
  • în cazul achiziționării unui imobil care a mai făcut obiectul unei finanțări garantate în cadrul Programului, pentru care interdicția de înstrăinare a expirat, se ataşează şi acordul emis de MFP pentru înstrăinarea locuinței achiziționate din cadrul Programului şi pentru ridicarea temporară a interdicției de grevare cu sarcini a locuinței achiziționate de către vânzător.

FNGCIMM analizează dosarul şi, dacă este corect şi complet, transmite băncii aprobarea prin intermediul aceleiaşi aplicații web iar beneficiarul va semna contractul de credit şi contractul de vânzare –cumpărare. Prin această aplicație şi tu poți urmări unde se află dosarul- dacă este la Bancă sau la Fond şi în ce stadiu este.

În cazul în care documentația trimisă de bancă la FNGCIMM în vederea garantării are nevoie de completări sau corecții, dosarul va fi returnat la bancă în starea „Invalidat”. Această stare nu reprezintă o respingere a dosarului ci o solicitare de completare sau remediere a unor erori. Deci, dacă vă aflați într-o asemenea situație, puteți afla motivele exacte în cazul dumneavoastră luând legătura cu consilierul bancar. Este foarte important ca dosarele să fie transmise complet şi corect întocmite, pentru a evita retrimiterea la bancă şi apoi reluarea analizei. Durata aprobării dosarului depinde foarte mult de cât de bine este pregătit dosarul!

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: