Skip to content
Politică

Noul București al lui Nicușor Dan: gunoaie, căpușe, buruieni, transport mai scump, taxe mai mari

Inquam Photos / George Călin

Noul București al lui Nicușor Dan este o imagine tristă și un oraș în care supraviețuirea devine o mare provocare printre gunoaie, șobolani, căpușe, buruieni. Pentru toate acestea, bucureștenii sunt nevoiți să plătească taxe mai mari, după ce primarul Nicușor Dan a decis să crească prețurile pentru parcări și să pentru biletele transportului public.

Nicușor Dan promitea, în campania electorală, un oraș în care oamenii respiră mai bine și își făcea o întreagă publicitate pe protejarea mediului înconjurător. Însă de când USRPLUS a preluat mandatele în București, oamenii sunt nevoiți să trăiască printre gunoaiele din Sectorul 1. Chiar dacă e responsabilitatea lui Clotilde Armand, primarul sectorului 1, Nicușor Dan ar fi putut să intervină pentru a salva imaginea „noului București”. Cetățenii văd un „nou București” îngropat la propriu în gunoaie, printre care mișună șobolanii și gândacii, iar mirosul deșeurile plutește în aer, pe străzile deschise pietonilor.

În campania electorală, Nicușor Dan promitea: „un oraș în care oamenii respiră mai bine” și „vom introduce colectarea selectivă a deșeurilor utilizând fonduri europene”. În 2021, oamenii respiră printre gunoaie, după cum se poate observa în imaginea de mai jos.

Nicușor Dan a avut nevoie de 8 luni pentru a-și da seama că trebuie să facă dezinsecția și deratizarea în București. Și a semnat contractul abia după ce oamenii au început să se plângă că sunt atacați în parcuri și pe străzi de țânțari și căpușe, iar șobolanii se plimbă nestingheriți printre gunoaie.

În luna iunie 2021, Nicușor Dan a început dezinsecția și deratizarea în București, deși în campania electorală promitea un „București sănătos”. Probabil primarul general are grijă de mediul înconjurător și nu vrea să omoare țânțarii, căpușele și șobolanii.

Tot la capitolul „Bucureștiul sănătos”, Nicușor Dan promitea apă și săpun în parcurile din oraș și dezinfectant în transportul public: „Instalarea de robinete cu apă și săpun la intrările în parcuri și piețe, precum și dotarea cu dezinfectant a mijloacelor de transport în comun și a stațiilor STB”. Se pare că s-a răzgândit și în această privință, lăsând doar buruieni și căpușe în parcurile bucureștene.

De când a preluat mandatul de primar, Nicușor Dan a decis să taie toate fondurile care se duceau către compania municipală ce se ocupa de îngrijirea parcurilor. După câteva luni, imaginea Parcului Herăstrău, aflat în grija Primăriei Generale, este una deplorabilă. La cum arată parcul Herăstrău, devine locul preferat de căpușe, țânțari și șobolani.

Parcul Herăstrău, iunie 2021, sursa: libertatea.ro

Parcări și transport public

Nicușor Dan s-a gândit că mărirea prețului pentru transportul public ar fi o soluție să stimuleze bucureștenii să aleagă autobuzele și tramvaiele. Dacă în trecut oamenii plăteau 1,3 lei pentru o călătorie, STB-ul controlat de Nicușor Dan vrea să introducă un bilet de 3 lei , valabil 60 de minute.

Tot Nicușor Dan a anulat ilegal licitația pentru cele 40 de tramvaie fabricate de Electroputere Pașcani. Primăria Generală a pierdut procesul în instanță, după ce s-a constatat că Nicușor Dan a anulat ilegal licitația. Judecătorii au obligat primăria să cumpere cele 40 de tramvaie.

În campania electorală promitea că va cumpăra noi tramvaie, dar când a ajuns primar a renunțat la această idee. „Vom avea un program special pentru tramvaie, făcând în paralel modernizarea liniilor de tramvai, eficientizarea traseelor pentru reducerea timpilor de rulare și achiziția de noi tramvaie (de mare capacitate, mai bune)”, scria Nicușor Dan în programul electoral.

Nicușor Dan a crescut prețul pentru parcările de reședință. În unele zone, prețul parcărilor de reședință poate fi și de zece ori mai mare. Dacă în trecut era între 60 și 80 lei/an, acum, cu Nicușor Dan, va ajunge între 300 și 600 de lei/an. 600 de lei/an pentru un loc de parcare fără protecție, fără acoperiș, fără camere video.

De asemenea, Nicușor Dan vrea să crească și prețul parcărilor la oră. Primarul promitea în campania electorală că va construi 15 parcări în București. Dacă vrea să termine până în 2024, ar trebui să construiască 4 pe an. Momentan, zero parcări noi în București.

Nicușor Dan, în iunie 2021: „Orașul acesta este sufocat de mașini parcate și pe trotuar, și pe prima bandă”. Și pentru că sunt atâtea mașini parcate, primarul vrea să crească prețul parcărilor. „Trebuie să creștem prețul parcării, e absolut necesar pentru a realiza acel echilibru în mobilitatea unui oraș”.

Primarul crede că astfel vor renunța oamenii la mașină și vor alege transportul public. În urma acestei decizii, oamenii vor parca în continuare pe trotuar, deoarece puțini își vor mai permite să plătească parcarea. Deci sunt toate șansele ca traficul să se blocheze și mai mult.

După ce a scumpit transportul public și parcările, cea mai ieftină soluție e să mergi pe jos sau cu bicicleta. Dar în timp ce crește taxele pentru cetățeni, să nu uităm că primarul Nicușor Dan se plimbă cu mașina instituției pe care o conduce și are un șofer. Dacă primarul vrea să dea un exemplu, atunci să renunțe la mașină, să aleagă bicicleta și să vedem dacă îi convine să traverseze orașul.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *