Skip to content
Economie Politică

Numărul mall-urilor s-a dublat în ultimii zece ani, ajungând la 123

informatii-romania.ro
" "

România a ajuns de la zero la 123 de malluri în 20 de ani. Din cele 123 de proiecte de retail, 50 sunt parcuri de retail (de tipul Militari Shopping), 41 sunt malluri şi galerii comerciale de dimensiuni medii şi mari şi 32 sunt galerii comerciale mai mici.

Faţă de acum zece ani, stocul actual de malluri este dublu, după cum arată datele transmise de compania de consultanţă imobiliară CBRE România, la solicitarea Ziarului Financiar.

" "
" "

Ultimele două decenii au adus pe piaţa din România un stoc total de 123 de proiecte comerciale, după un drum pornit în 1999, de compania turcă de dezvoltare imobiliară Anchor Grup, care a deschis Bucureşti Mall, din zona Vitan.

În 2004, tot ei au adus al doilea mall, Plaza România, în celălalt capăt al Capitalei, cartierul Militari, iar treptat dezvoltatorii imobiliari au văzut în România o piaţă de exploatat pentru centrele mari şi moderne destinate comerţului.

Potrivit estimărilor ZF pe baza investiţiilor anunţate de-a lungul timpului de dezvoltatori, valoarea investiţiilor pentru toate cele 123 de proiecte comerciale existente în acest moment în România ar fi cuprinsă între 5,5 şi 7 miliarde de euro. ”Piaţa s-a dezvoltat de la zero într-un ritm foarte alert şi într-un context favorabil. Cerere mai există în piaţă, la fel şi potenţial de creştere, dar totul trebuie făcut după analize amănunţite”, mai spune Luiza Moraru, head of CEE assets service în cadrul CBRE, citată de ZF.

În prezent, stocul modern de spaţii de retail se situează la 3,52 de milioane de metri pătraţi, dintre care 50% reprezintă centre comerciale, iar 41% sunt parcuri de retail. Din actualul stoc de spaţii de retail, circa 15% au fost dezvoltate în perioada 1999-2008.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *