De la 1 august, odată cu creșterea TVA, va fi declanșat „un adevărat război comercial în care producătorii și comercianții se vor lupta pentru a-și securiza sau chiar extinde cotele de piață”, explică analistul economic Adrian Negrescu joi, 31 iulie.
El spune că prețurile nu vor exploda, dar poate fi utilă o disciplină la shopping, deoarece „suntem într-o criză economică cum n-am mai văzut în ultimii 15 ani”.
Deoarece comercianții nu pot crește prețurile dincolo de puterea de cumpărare a românilor, aceștia plănuiesc să atragă și să fidelizeze clienții existenți.
„Deja vedem comercianți care anunță că vor îngheța prețurile în august, absorbind împreună cu producătorii și importatorii creșterea TVA. Alții au declanșat ample campanii de fidelizare prin tot felul de strategii de marketing – promoții zilnice speciale, sisteme de puncte de fidelitate, vânzări combinate etc. Bătălia se va da pe fiecare leu, pe marje, pe dinamica prețurilor, urmând să asistăm la o concurență tot mai acerbă între retaileri, cum n-am văzut-o în ultimii ani”, a scris analistul economic Adrian Negrescu pe Facebook.
El consideră că rolul promoțiilor și reducerilor va crește tot mai mult pentru a compensa creșterea TVA, iar prețurile vor fi mai volatile.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News