Skip to content
Politică

O nouă avarie în infrastructura învechită a Capitalei. Apa Nova Bucureşti intervine rapid, în colaborare cu RADET şi RATB

O nouă avarie în infrastructura învechită a Capitalei. Apa Nova intervine rapid, în colaborare cu Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice (RADET), precum şi cu Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB).

Amintim că, joi seară, traficul rutier se desfăşura cu dificultate, iar circulaţia tramvaielor era oprită pe Bulevardul Gheorghe Duca din Capitală, după ce o conductă se spărsese, iar asfaltul se surpase.

FOTO: romanialibera.ro

Tot joi seară, la ora 18:17, Apa Nova Bucureşti a făcut o serie de precizări pe pagina proprie de Facebook şi în comunicatul de presă transmis, în legătură cu această situaţie.

Astfel, potrivit companiei, surparea apărută în carosabil pe Bulevardul Gheorghe Duca, la intersecția cu strada C. C. Arion, are legatura cu  prăbușirea unui segment al rețelei de canalizare.

„Rețeaua a fost construită în 1927 din beton simplu, are diametru de 50 cm și se află la o adâncime de 6 m. În urma inspecțiilor făcute de echipele Apa Nova București, după ploile record de luna trecută, s-a constatat că această rețea prezintă un grad avansat de uzură și trebuie reabilitată. În acest sens s-au făcut demersurile necesare pentru obținerea Autorizației de Intervenție în Regim Urgență, astfel pe data de 30/06/2016 s-a solicitat certificat de urbanism, pentru zona cea mai afectată aflată la intersecția dintre Bulevardul Gh. Duca și Calea Griviței, urmând ca restul rețelei să fie reabilitată în 2017.

În prezent echipele Apa Nova București și ACVATOT intervin în regim de urgență la remedierea avariei și se va regândi planificarea făcută anterior pe zona menționată.

Menționăm că circulația tramvaielor a fost întreruptă pe această zonă și deviată pe alte rute.
Vom reveni în cel mai scurt timp cu detalierea pașilor tehnici necesari și cu estimarea de timp, posibile doar după evaluarea în detaliu la fața locului, în cazul intervențiilor realizate în canale colectoare care nu permit ca dimensiune inspecția umană”, a transmis iniţial Apa Nova.

Ceva mai târziu, la ora 21, în urma verificărilor făcute la faţa locului, Apa Nova Bucureşti a precizat că, în urma decopertării straturilor de asfalt și beton, s-a constatat existența unei pierderi mari de apă provenită din rețeaua de circuit primar a RADET.

„Această pierdere de apă a antrenat materialul din terasamentul amprizei căilor de rulare a tramvaiului producând surparea carosabilului. Au fost anunțate echipele de intervenție a RADET pentru remedierea avariei și totodată echipele RATB pentru scoaterea căilor de rulare în această zonă. Echipele Apa Nova București vor putea interveni la remedierea avariei canalizării doar după finalizarea lucrărilor de către RADET și RATB”, au continuat reprezentanţii Apa Nova.

Întrebarea este dacă RADET are bani să facă reparaţia, ţinând cont de binecunoscutele probleme financiare ale Regiei. Sau RADET va face o reparaţie provizorie, astfel încât Apa Nova să-şi poată face treaba? Din informaţiile PSnews.ro, reiese că RADET nu are bani să efectueze reparaţiile necesare unei avarii de o asemenea amploare, astfel încât vor face doar o lucrare de faţadă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *