Societate

O serie de microbi cu un metabolism special joacă un rol important asupra modului în care funcţionează clima

alba24.ro

Bacteriile care conţin rodopsina, o proteină sensibilă la lumină, ar putea să reprezinte o proporţie mai mare a vieţii marine pe viitor din cauza încălzirii globale.

Un studiu recent a ajuns la concluzia că bacteriile care conţin rodopsină, o proteină fotosensibilă, sunt mult mai comune decât credeau oamenii de ştiinţă anterior. Iar din cauza încălzirii climei, ele se vor înmulţi şi mai mult în apa caldă a oceanelor, ceea ce va duce la transformări majore ale lanţului trofic, notează Phys.com, citat de descoperă.ro.

" "

„Oceanele sunt foarte importante pentru schimbările climatice deoarece ele joacă un rol crucial în ciclul carbonului. O mai bună înţelegere a modului în care acest proces funcţionează şi a organismelor marine implicate ne-ar putea ajuta să ne îmbunătăţim modelele care legate de evoluţia climei”, explică Laura Gómez-Consarnau, profesoară de biologie a Universităţii Dornsfire de Litere, Arte şi Ştiinţe.

Acestea descoperiri se află în contradicţie cu interpretările tradiţionale ale ecologiei marine, care teoretizează că cea mai mare parte a luminii solare care ajunge la oceane este captată de către clorofila din alge. Acest studiu susţine că bacteriile care prezintă urme de rodopsină au un mod hibrid de hrănire: consumă materia organică atunci când aceasta este la îndemână şi în cazurile în care aceasta lipseşte ele recurg la procesarea luminii solare.