Skip to content
Politică

Oaia – brand turistic sau emblemă de Guvern? Ce NU a spus ministrul Turismului EXCLUSIV

newsar.ro

După cum probabil ați văzut deja, o declarație a făcut deliciul presei de astăzi (marți): ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre, a propus înlocuirea brandului de țară în domeniul de care se ocupă. Astfel, ar fi urmat ca vestita frunză a Elenei Udrea (care în 2010 a costat bugetul de stat 850.000 de euro, în condițiile în care presa vremii scria că aceeași imagine ar fi putut fi achiziționată de pe Internet contra a doar 250 de euro) ar fi urmat să fie înlocuită de simboluri naționale, precum balada „Miorița”.

Bineînțeles că mass media au insistat pe acest aspect, ridiculizând propunerea ovină a ministrului Dobre, iar acesta s-a disculpat, spunând că era doar un exemplu, iar lumea nu trebuie să rămână cantonată în el.

Și dacă ministrul avea ceva pe suflet?

Dar acum întrebarea care se pune este: ce ne facem dacă exemplul oferit de către Mircea Dobre este în realitate un act ratat, guvernantul fiind de fapt conștient de ceea ce reprezintă oaia pentru mentalul colectiv românesc?

Nu de alta, dar balada „Miorița” ne-a pus de secole eticheta de „popor mioritic”, în general incapabil de o revoltă colectivă puternică. Și tocmai această sumisivitate i-a făcut pe cârcotași să susțină că, la grămadă (întocmai ca oile), mergem către prăpastie.

Este suficient să aruncați o privire în DEX, ca să vă dați seama că ridicolul provocat de Mircea Dobre este cu atât mai mare, cu cât aproape fiecare expresie despre oi din limba română se potrivește ca o mănușă atât istoriei noastre, cât și situației în care ne-au adus conducătorii ultimului sfert de secol.

De exemplu:

–  „a umbla să iei două piei de pe oaie”: deocamdată, nu ne putem pronunța asupra actualității acestei expresii, dar așteptăm cu real interes sfârșitul acestui an, ca să tragem linie și să vedem ce biruri va crește PSD-ul, ca să acopere pomenile post-electorale pe care le-a tot împărțit până acum;

– „a o face de oaie” – unul dintre marile leitmotivuri ale istoriei românilor;

– „mintea cât o oaie” au avut-o cei mai mulți dintre guvernanții postdecembriști;

– „ca o oaie căpiată” acționează și politicienii, „ca o oaie căpiată” votează și glodul-norodul;

– „a se ține ca scaiul de oaie” – imaginea politicianului în campanie, când nu-l mai scoți din băi de mulțime, vrând astfel să arate că nu mai poate de grija celor cărora vrea să le câștige voturi;

– „lupul paznic la oi” sau „s-a dezbrăcat lupul de pielea oii” – exact ceea ce face politicianul român după ce se vede în fruntea bucatelor.

Oaia și Petre Daea

Comedia nu putea fi completă fără o nouă zicere a ministrului Agriculturii, Petre Daea, deja celebru pentru ieșirile lui de un comic involuntar.

„Oaia este o statuie vie. Uitaţi-vă dumneavoastră în orice parte a ţării cât de frumos este acest animal pe păşunile verzi ale ţării româneşti”, s-a simțit dator Daea să îi ia apărarea lui Dobre.

CITIȚI ȘI: Ministrul Daea ridică în slăvi oaia turismului românesc

De altfel, Petre Daea este un binecunoscut specialist în oi – mai precis, în tunsul ovinelor și folosirea lânii la fabricarea plăpumilor. Propriile lui vorbe de mai jos nu mai au nevoie de nicio prezentare:

Nu-i dorim lui Mircea Dobre să ajungă oaia neagră a turismului…

…dar, cu asemenea idei crețe, el riscă „să se ducă în gard ca berbecul” și să tragă după el domeniul pe care îl gestionează. PSD-istul a fost ocolit de scandaluri până acum, dar asta nu înseamnă că o ieșire rizibilă precum cea de față nu ar putea face să se aleagă praful de minima credibilitate politică de politicianul care s-ar fi bucurat până acum.

Și ca să încheiem într-o notă mai puțin încrâncenată: dacă tot suntem niște oi (așa cum probabil ne vede Mircea Dobre), îi sugerăm ministrului să aibă grijă la partenerii externi cu care bate palma în materie de turism. Nu de alta, dar poate ne pomenim că ne fac turcii kebab și ne trimite Victor Ponta la prietenul lui, Recep Erdogan, împachetați în câte o lipie și – desigur – asezonați cu de toate.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *