Skip to content
Puterea Știrilor Video

Oana Stănciulescu pune degetul pe rană: De ce nu are România AUTOSTRĂZI

psnews.ro

Jurnalista Oana Stănciulescu, invitată la emisiunea ”Puterea Știrilor”, a vorbit, printre altele, despre lipsa autostrăzilor din România și dezinteresul  guvernanților față de construirea lor. Astfel, jurnalista susține că România refuză sistematic să accepte bani europeni pentru investirea în infrastructura României.

”Încercăm și noi ziariștii, analiștii, opoziția să dăm răspuns de câțiva ani buni și cam toate duc în aceeași direcție: banii, șpăgile. Dacă le faci cu bani europeni (autostrăzile – n.r.), nu-ți mai permiți să iei şpăgile. Iacătă, noi vrem acum să ieșim din proiectul Parchetului European. Parchetul European investighează dosare cu bani europeni. Pe noi ne roagă Europa să luăm bani europeni, noi nu vrem, pur și simplu nu-i vrem. Vrem mai degrabă să facem autostrăzile cu parteneriat public privat. Bine, probabil sunt foarte mulți care spun: ”Fie cum le-ți face, numai să le faceți!”. Dar parterneriat public privat înseamnă că vine investitorul cu bani, creditează România, Guvernul, noi plătim un credit foarte mare, după care firma care face acest drum zice: ”Vreau să-mi recuperez banii, trebuie să punem taxă!”. Şi pe un kilometru de autostrată o să ne trezim cu o taxă de vreo zece euro de n-o să-şi permită nimeni să meargă 100 de kilometri pe autostradă în România. Poate ăia care fac rând să se ducă la Poiana Brașov”, a afirmat jurnalista.

De altfel, Oana Stănciulescu  a precizat că un investitor, din cauza lipsei de autostrăzi, este nevoit să plătească taxe mai mari pentru transportarea în spațiul extern a mașinilor fabricate în România.

”Noi avem două fabrici de mașini.  Amândouă, conducerea, dar și angajații au ajuns să iasă în fața fabricii sau să facă protest, să-i roage, să-i implore pe guvernanți să facă autostrăzi ca să-și transporte mașinile, pentru că mașinile odată facute în fabrică, ele trebuie duse în Europa, trebuie vândute. Ce faci, le teleportezi, le parașutezi, cum duci tu mașini, pe unde? Pe un drum național cu camioane nu poți. Deci un investitor plătește mult mai mult să producă aici și să transporte orice, nu numai mașini, decât dacă ar face-o într-o altă țară”, a mai spus jurnalista.

Responsabil pentru construirea mai multor kilometri de autostradă în România, este în momentul de față, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Acesta dă vina pe statul paralel pentru lipsa autostrăzilor din țară, el susținând că angajații din companii nu au semnat contracte de teama DNA.

Iată video integral mai jos:

1 comentariu la “Oana Stănciulescu pune degetul pe rană: De ce nu are România AUTOSTRĂZI

  1. Cred că n-a fost destul de „competentă” și nici n-a „cotizat satisfăcător”, așa că vor veni altele mai „proapete”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *