Skip to content
Politică

Oprea și interesul național al fripturii și cartofului prăjit. Cum a dus drumul ministrului la restaurant la moartea polițistului

Accidentul mortal suferit de polițistul care deschidea coloana oficială a vicepremierului Gabriel Oprea, încinge spiritele din opinia publică, în ultimele zile, mai ales că, vineri, agentul de poliție a fost condus pe ultimul drum.

Într-un editorial, jurnalista Ioana Ene Dogioiu ridică principalele întrebări care ar trebui puse în cazului abuzului comis de ministrul de Interne, Gabriel Oprea, abuz care a dus la moartea unui om aflat într-o banală zi de lucru, sau mai degrabă de satisfacere a pretențiilor șefului său.

Potrivit jurnalistei, se încearcă binecunoscuta metodă de mușamalizare și dezinformare atunci când poziția unei persoane de rang înalt este amenințată. Cel mai probabil, opinează Ioana Ene Dogioiu, Oprea se deplasa în momentul accidentului spre restaurantul MAI, Excelsior. Totodată, Oprea ar avea o adevărată fixație în a se folosi de polițiștii de la Rutiera în deplasările sale, indiferent de însemnătatea lor. Un alt fapt extrem de grav semnalat de editorialistă este că Oprea a fugit mai departe demarând în trombă deși era conștient că polițistul suferise un accident teribil, dând dovada lipsei de caracter și de umanitate.

Nu în ultimul rând, jurnalista îl somează pe Oprea să își dea demisia.

Vă prezentăm mai jos, integral, articolul menționat:

„Numai sobolanii tac, domnule general Oprea!

De aproape doua zile a avut nevoie Politia pentru a recunoaste, in fond, ca initial reprezentatii sai ne-au mintit: politistul care a murit marti seara, dupa ce a cazut intr-o groapa, nu fluidiza traficul, ci deschidea coloana oficiala a ministrului de Interne Gabriel Oprea.

De ce aceasta, sa-i zicem elegant, balbaiala, daca nu de-a dreptul dezinformare? In opinia mea, intr-o incercare nereusita de a musamaliza o situatie cu puternic iz de abuz.

Prima intrebare este de ce avea dl Oprea coloana oficiala. Potrivit legii, au dreptul la asa ceva doar presedintele, premierul si presedintii celor doua camere, iar ministrii numai „in situatii deosebite, care impun deplasarea in regim de urgenta”.

Comunicatul Politiei ne spune ca dl Oprea „se deplasa cu o viteza adaptata la conditiile meteo si de trafic existente, pe traseul Baneasa – P-ta. Presei Libere – Arcul de Triumf – P-ta. Charles de Gaulle – P-ta. Victoriei – Bd. Uranus – Str. Stirbei Voda, dupa ce acesta participase la o activitate in cadrul unei institutii din domeniul securitatii si ordinii publice.”

Deci intelegem ca dl Oprea era intr-o deplasre oficiala de la, cel mai probabil SRI, dar incotro? Pe Stirbei, punctul terminus indicat, nu e nici Ministerul de Interne, nici Presedintia sau vreo alta institutie cu atributii cat de modeste in „domeniul securitatii si ordinii publice”. Acolo e doar restaurantul MAI, Excelsior.

Deci dl Oprea era in interes de serviciu din Baneasa spre Stirbei Voda, in general, pentru apararea interesului national?

Apoi, unde e urgenta ceruta de lege? Cuvintele „securitate si ordine publice” suna ele din coada, dar nu inseamna nimic din acest punct de vedere. Se ducea dl Oprea sa caute in regim de urgenta planorul pe care nu-l gaseste din vara? Se ducea sa opreasca valul de refugiati ajuns pe Stirbei Voda? Era Romania atacata? Care era urgenta acestei deplasari Baneasa-Stirbei Voda, pe dreapta?

Pentru ca, potrivit legii, nu orice drum in interes de serviciu al unui ministru este indrituit la coloana oficiala, asa cum e orice drum al primilor patru oameni in stat.

In cazul dlui Oprea pare sa nu fi fost chiar o exceptie. Dumitru Coarna, vicepresedinte al Sindicatului National al Politistilor si Personalului Contractual din Ministerul Afacerilor Interne, a confirmat pentru Adevarul ca in urma cu 3 saptamani alt motociclist din coloana lui Gabriel Oprea a avut un accident, din fericire cu mult mai usor.

Si iata ce scrie pe Facebook Ciprian Ciucu, director CRPE: „De ce avea ministrul Oprea coloana oficiala cu motociclisti, noaptea, pe ploaie? De ce? De obicei si intotdeauna! Am biroul vizavi de restaurantul MAI de pe Stirbei Voda, acolo unde-si face veacul. Nu e sindrofie, oficiala sau nu, fara sa foloseasca Politia Rutiera sa-i deschida calea.”

Exista si alte marturii socante obtinute de Digi24 de la martori protejati despre apucaturile ministrului dl Oprea care „e mai ceva ca Iohannis. Se face traseu, el fara traseu nu merge. Cred ca si la WC se duce cu coloana”

Sa intelegem ca urgenta care-l mana pe general cu antemergator era in farfurie? Interesul national era temperatura fripturii si a cartofiorului? Sau poate interesul national era buna digestie la ceas de seara a fripturii vicepremierului indispensabil?

Deci, una peste alta, dl Oprea e in urgenta non-stop. Ca doar unul pe pamant e ministrul vicepremier, general cu patru stele si indispensabil guvernarii pe deasupra. Adica tot poporul care-i plateste lui Gabriel Oprea leafa majorata substantial prin chiar semnatura domniei sale, de pe vremea cand era premier interimar, sta ca prostul in trafic cu orele, iar dl Oprea pune Politia sa-i faca partie printre muritorii de rand?

Dar mai e si o chestiune care tine de caracterul, de onoarea cu care vorbeste, cu sprancenele pana in varful nasului, dl Oprea. A oprit vicepremierul masina in care se afla dupa ce l-a vazut pe politist prabusindu-se, asa cum au oprit ceilalti soferi, care au sarit in groapa sa vada ce a patit politistul?

Era omul din coloana lui, cel care, sub o ploaie teribila, ii deschidea drumul. Nu functia, ci un strop de umanism, ma gandesc, ar fi trebuit sa-l impinga afara din masina, sa vada ce s-a intamplat, daca poate face ceva.

Comunicatul pretinde ca ar fi oprit. Martorii oculari nu l-au vazut. Niciunul. Iar marturia primului om care a ajuns la politistul Gigina, publicata de Vlad Petreanu pe blogul lui, este cutremuratoare si revoltatoare in acelasi timp:

„Am vazut politistul in intersectie oprind masinile si apoi am vazut in noapte luminile de la girofarurile masinilor care se apropiau..a trecut prima motocicleta apoi Passat-ul..am auzit zgomotul fiarelor rasturante si un fior rece mi-a trecut prin corp..am realizat accidentul si am lasat masina unde era si am fugit catre locul accidentului..erau 2 gropi..prima mai putin adanca, a doua mai mare in care zacea motocicleta..el nu era nicaieri..l-am zarit mai incolo sub fiarele rasturnate cu fata in jos..am inceput sa ridic fiarele de pe corpul lui sperand ca e doar un traumatism minor si este doar inconstient..in acest timp nu am observat hemoragia intensa la nivelul craniului si practic calcam in sangele lui.

Intre timp masina de politie s-a oprit si un agent a coborat..scenele ce au urmat sunt parca rupte de realitate..omul plangea in hohote si striga: nu se poate..nu se poate..nu-i adevarat.. Masina Audi in care am aflat ca era Oprea nu a oprit, ci a trecut in viteza slalomand printre si peste fiarele ce delimitau gaurile”

Deci generalul cu patru stele a lasat in urma soldatul cazut in batalia pe care o ducea pentru el cu traficul?

Nu-i asa? Sa ne spuna generalul Oprea cum e. Dar vicepremierul tace chitic.

Numai sobolanii tac, domnule general cu patru stele! Dvs, cu onoarea dvs de luptator incercat in luptele grele cu cartofii, fasolea si varza militarilor, dvs nu puteti fi asa ceva!

Spuneti-ne, cu onoare, care era urgenta si ca nu ati abuzat de Politie ca de un serviciu personal, ca nu ati stalcit legea pentru a va simti un pic premier, daca nu chiar presedinte, pe bancheta moale a masinii cu antemergator. Spuneti-ne ca ati coborat in groapa dupa soldatul dvs si v-ati opintit in rand cu restul muritorilor sa ridicati fiarele care-l striveau si ca ati ramas langa el pana a trimis Arafat SMURD-ul.

Spuneti-ne ca nu ati incercat din rasputeri sa musamalizati scandalul, sperand ca mineriada, Udrea sau vreo doua telefoane, ca acela dat lui Stelian Tanase cand cu plagiatul, vor acoperi mizeria!

Dar daca nu puteti spune toate acestea, cred, domnule general indispensabil guvernarii, ca mai puteti face un singur lucru. In aceeasi tacere sa demisionati!”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *