Skip to content
Politică

Parlamentul European nu va vota Pachetul Mobilitate 1. Cine susține acest lucru și care sunt cauzele

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunţat, miercuri, că Parlamentul European nu va vota, astăzi, Pachetul Mobilitate 1, ce conţine măsuri care ar restricţiona transportul rutier în Uniunea Europeană (UE), ceea ce duce la creşterea şanselor ca acesta să rămână pentru următoarea legislatură.

UNTRR a semnalat că preşedintele Parlamentului European, Antonio Tajani, a trimis pachetul înapoi la Comisia de Transport şi Turism – TRAN. În consecinţă, în plenul Parlamentului European de miercuri, nu va fi votat Pachetul Mobilitate 1, urmând a avea loc doar dezbateri privind acest pachet de măsuri.

În 25 martie, plenul Parlamentului European a respins propunerea excluderii de pe agenda plenului a celor 3 dosare ale Pachetului Mobilitate 1.

”Faptul că Pachetul Mobilitate 1 nu a fost supus astăzi votului, duce la creşterea şanselor ca acesta să rămână pentru următoarea legislatură a Parlamentului European, care va fi investită după alegerile din mai anul acesta”, se arată în comunicat, scrie news.ro.

UNTRR a solicitat, recent, eurodeputaţilor români, premierului României şi preşedintelui României să nu cedeze în faţa presiunilor statelor din vestul Uniunii Europene (UE) şi să respingă Pachetului Mobilitate 1, pachet ce cuprinde măsuri legislative care ar restricţiona transportul rutier la nivel european.

”Totodată, UNTRR împreună cu asociaţiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia şi Ungaria au semnat şi transmis două scrisori comune către Preşedintele Parlamentului European (PE), Antonio Tajani, şi către Preşedinţii celor 8 grupuri parlamentare din PE, solicitând Conferinţei Preşedinţilor PE ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană”, se arată în comunicat.

Transportatorii români consideră că măsurile cuprinse în pachet au fost realizate pe fondul protecţionismului în creştere al statelor membre din Vestul UE, reunite în cadrul Alianţei Rutiere, iar transportatorii români şi est-europeni vor fi cei mai afectaţi de măsurile propuse, care vor conduce la o creştere semnificativă a costurilor lor de operare şi la restricţionarea transporturilor rutiere internaţionale operate de aceştia în cadrul UE.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *