PSnews

Ediția de București

Pas înainte pentru interzicerea Uber și Taxify. Firea primește susținerea transportatorilor

WelcomeToBratislava.eu

Primarul General al Municipiului București, Gabriela Firea, primește susținerea Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați în România (COTAR) după ce a anunțat, în decursul zilei de luni, că dorește interzicerea Uber și Taxify.

COTAR a discutat luni cu primarul capitalei cu privire la scoaterea din folosință a tuturor companiilor de taximetrie ce nu se conformează Legii nr. 38/2003, precum şi în cele ale HCGMB 78/2008 şi ale Codului Fiscal.

Aceste măsuri, conform președintele COTAR, are rolul de a îi sprijinii pe toți deținătorii de licență de taximetrie, amenințați de extinderea aplicațiilor ca Uber și Taxify, ai căror șoferi, spune Vasile Ștefănescu, circulă fără autorizații.

„În urma întâlnirii pe care am avut-o ieri cu Primarul General, Gabriela Firea, Primăria Capitalei a răspuns în modul cel mai firesc solicitărilor noastre care exprimă cerinţele tuturor asociaţiilor taximetriştilor licenţiaţi: eliminarea concurenţei neloiale, practicate prin sistemele de aplicaţii online ce oferă servicii ilegale de taximetrie. Din moment ce noi plătim taxele impuse prin lege şi respectăm toate cerinţele legilor în vigoare, nu putem înţelege de ce anumiţi lideri politici pot susţine că alţi „şoferi”,  pot circula fără autorizaţii, în afara legilor ţării şi fără niciun fel de constrângere, sub pretextul că duc România la un nou nivel de civilizaţie şi progres, prin introducerea pe piaţă a unor aplicaţii – şi ele ilegale”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR, conform Mediafax.ro

Mai mult decât atât, UBER a ținut să răspundă anunțului făcut de primarul general al capitalei, susținând că Uber și serviciile asemănătoare ajută la fluidizarea traficului, la reducerea poluării și diminuarea problemei parcărilor.

”Ce venituri în plus? În baza căror legi şi autorizări sunt obţinute? Sunt respectate prevederile Codului Fiscal? Zecile de mii de autoturisme care practică activitatea de transport persoane prin intermediul acestor aplicaţii – UBER, TAXI FLY, BLA BLA CAR etc. – sunt licenţiate, autorizate, şoferii sunt atestaţi? Fac ITP din 6 în 6 luni? Respectă toate prevederile legale din domeniu? Mai mult: 25% din veniturile ilicite obţinute, care rămân în Olanda şi sunt purtătoate de taxe şi impozite, TVA, ale cui sunt? De ce nu vor să se autorizeze în România? La aceste întrebări, reprezentanţii acestor platforme ori nu au răspuns, ori răspunsurile lor nu au avut nicio legătură cu întrebarea pusă”, a replicat COTAR în legătură cu comunicatul emis de Uber.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. JUDEX

    5 decembrie 2017, 13:43 la 13:43

    Daca contactati primaria capitalei fiti convinsi ca nimeni nu va raspunde exceptand centralista..
    .Au si departament de ”transparenta decizionla” care va sa zica muierea firea umbla DEZBRACATA IN SPETA DE CARACTER MINIM NATIV si ia masuri DOAR SI NUMAI IMPOTRIVA CETATENILOR BUCURESTENI…! ASEMENEA ORDINARA N-AR FACE CINSTE NICI JOB-ULUI DE MATURAREASA IN PRIMARIE..!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inapoi