Poliţiştii şi procurorii au destructurat o reţea de persoane suspectate de trafic de migranţi, formată din cetăţeni români, bulgari, irakieni şi bengalezi. Grup area aducea migranţii din Bulgaria, cu barca, şi îi transporta spre vestul ţării în maşini de marfă sau de teren, viaţa fiindu-le pusă permanent în pericol. Din România erau şcoşi în maşini de marfă. Fiecare persoană transportată plătea cel puţin 4.000 de euro.
”La data de 12.03.2024, procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Structura Centrală împreună cu ofiţeri de poliţie judiciară din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră şi structurilor subordonate au pus în aplicare 33 mandate de percheziţie domiciliară pe raza judeţelor Dolj, Timiş, Arad, Caraş-Severin şi Argeş, într-un dosar privind săvârşirea infracţiunilor de constituirea unui grup infracţional organizat, trafic de migranţi şi trecere ilegală a frontierei de stat”, anunţă, marţi, DIICOT.
Procurorii au precizat că, la începutul anului 2023, pe teritoriul României, a fost constituit un grup infracţional organizat format din cetăţeni români, bulgari, irakieni şi bengalezi, având ca scop comiterea infracţiunii de trafic de migranţi, în vederea obţinerii în mod ilicit şi facil a unor importante sume de bani, grup care a acţionat până în prezent.
”Mecanismul infracţional a presupus identificarea de migranţi de origine arabă, care doreau să ajungă în ţările din vestul Europei, în special Germania, ulterior membrii grupului acţionând pe următoarele paliere: preluarea migranţilor, cu barca, de pe malul bulgăresc al Dunării, pătrunderea ilegală în România în zona judeţului Dolj, transportarea acestora cu maşini de marfă către vestul ţării, cazarea pentru scurt timp (1-2 zile) în zona Timişoara-Arad, urmată de preluarea migranţilor de către alţi şoferi şi îmbarcarea în autovehicule mari de transport marfă (în general TIR-uri), în încercarea de trecere a graniţei spre ţări din vestul continentului”, a mai transmis DIICOT.
Potrivit instiuţiei, transportul iniţial, de la malul românesc al Dunării către zona de vest a ţării, se realiza în autoutilitare (dube) de transport marfă sau autoturisme de teren, în grupuri de câte 20-30 de migranţi, ascunşi printre mărfuri, viaţa acestora fiind pusă permanent în pericol pe durata deplasării.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News