România a înregistrat a patra cea mai mare creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi din UE, de 25,5%, în primele nouă luni din acest an, în timp ce Dacia a avut cel de-al treilea important avans dintre mărcile cu volum ridicat de vânzări, de 29,2%, la 273.743 de unităţi, potrivit Mediafax.
În România, vânzările de autoturisme noi au crescut la 51.564 unităţi în intervalul ianuarie-septembrie, de la 41.073 unităţi în aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşteri mai mari decât cea înregistrată de piaţa auto românească au avut Portugalia (35,3%), Irlanda (29,8%) şi Croaţia (25,8%), arată datele publicate vineri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
La nivelul Uniunii Europene (UE), vânzările de maşini noi au urcat cu 6,1% în comparaţie cu acelaşi interval din 2013, la 9.572.259 de unităţi, pe fondul creşterii marilor pieţe din Europa.
Vlad Voiculescu, sfidător şi evaziv în privinţa studiilor: Găsiţi diploma mea pe contul meu de Facebook
Primarul Dominic Fritz, agent al serviciilor secrete germane? Dovezile care îl dau de gol pe edilul Timişoarei
Robert Cazanciuc, reacţie virulentă după tăierea bugetului ICCJ: Cine e Înalta Poartă pentru care se pune bir?
Oameni noi în politică: USR propune drept prefecți un liberal vopsit la Galați și ginerele unui fost baron local la Gorj
Alina Mungiu-Pippidi, revoltată de comportamentul politicienilor inclusiv în spaţiul virtual: Liderii și trolii se pupă pe bot
Spania a raportat un avans al pieţei auto de 17,2%, Marea Britanie de 9,1%, Italia de 3,6%, Germania de 2,9% şi Franţa de 2,1%.
Jeep a fost marca auto cea mai bine vândută în Europa în primele nouă luni ale anului, înregistrând o creştere de 47%, la 23.187 unităţi, urmată de Mitsubishi, cu 66,786 unităţi (+38,2%), Dacia cu 273.743 unităţi (+29,2%), Mazda cu 127.679 unităţi (+23,6%) şi Volvo cu 170.023 unităţi (+13,6%).
Grupul francez Renault, care deţine marca Dacia, a înregistrat o creştere a vânzărilor de 15,9% în primele nouă luni, la 921.038 maşini. Renault este al treilea mare producător auto din Europa.
Cel mai mare producător auto european, grupul german Volkswagen, a raportat o creştere de 7,9%, la 2.411.809 maşini, în timp ce înmatriculările PSA Peugeot Citroen, plasat pe poziţia a doua, au urcat cu 4,8%, la 1.041.581 unităţi.
Piaţa auto din UE a înregistrat un avans de 2,1% în luna august faţă de aceeaşi lună din 2013, iar în iulie de 5,6% în comparaţie cu perioada corespunzătoare din anul trecut.
Cererea pentru autoturisme noi a crescut la nivel european pentru a 13-a lună consecutiv în septembrie, cu un avans al vânzărilor de 6,4%, la 1.235.501 milioane de maşini.