Skip to content
Economie

Piaţa globală a produselor şi serviciilor dedicate animalelor de companie, estimată la 350 miliarde de dolari până în 2027

news.ro

Piaţa globală a produselor şi serviciilor dedicate animalelor de companie valora 232 miliarde de dolari, în 2021, iar estimările vizează un o creştere de până la 350 de miliarde de dolari, la finele anului 2027, arată o analiză de specialitate, realizată de o platformă de investiţii.

Conform experţilor eToro, industria produselor pentru animale de companie a crescut cu aproape 70% în ultimul deceniu, depăşind economia globală, care a crescut doar cu aproape 40%.

În acest cadru, deţinerea de animale de companie se află pe un trend ascendent, iar dintre ţările Uniunii Europene (UE), România are cel mai mare procent de gospodării cu pisici (48%) şi câini (45%).

La nivelul anului 2021, aproape jumătate (46%) din toate gospodăriile aflate în UE (90 de milioane de locuinţe) deţineau cel puţin un animal de companie, în creştere faţă ponderea de 38%, din 2020.

Statistica oficială relevă faptul că în întreaga Europă există 93 de milioane de câini şi aproximativ 113,6 milioane de pisici, ceea ce face ca acestea din urmă să fie animalele de companie preferate în gospodăriile de pe continent, notează Agerpres.

Analiza eToro arată că, peste Ocean, în SUA, aproximativ 70% dintre gospodării deţin, în prezent, un animal de companie, după ce, în urmă cu 30 de ani, procentul era de doar 56%.

Un studiu recent a dezvăluit că tipul de animal de companie pe care îl deţin persoanele sau la care sunt expuse ar putea influenţa comportamentul investiţional. Astfel, proprietarii de câini sunt predispuşi să îşi asume mai multe riscuri de investiţii decât proprietarii de pisici.

Pe durata cercetării, 145 de proprietari de pisici sau de câini au primit o sumă virtuală de 2.000 de dolari şi au fost rugaţi să investească o parte din aceasta fie într-un fond de acţiuni de risc, fie într-un fond mutual conservator. Proprietarii de câini, care au reprezentat 53% dintre participanţi, au fost semnificativ mai predispuşi să investească în acţiuni şi de asemenea, au riscat mai mulţi bani decât proprietarii de pisici.

Într-un alt studiu, realizat de aceiaşi cercetători, s-a constatat că expunerea la imagini cu câini i-a determinat pe participanţi să fie mai predispuşi să investească mai mulţi bani în acţiuni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *