Skip to content
Economie Societate

Piața mall-urilor, în restrângere? Din ce orașe vor dispărea marile centre comerciale

informatii-romania.ro
" "

Managerul israelian David Hay, care a condus până în primăvara anului trecut operațiunile AFI Europe din România, transmite o atenționare neașteptată. El prevestește dispariția centrelor comerciale construite în orașele mici, adică exact proiectele pe care se concentrează acum investitorii imobiliari în zona de retail, conform Profit.ro.

După ce a gestionat 7 ani afacerile AFI Europe în România, Ungaria și Letonia, iar anterior a fost director al AFI Europe în Cehia, Germania și Polonia, David Hay s-a restras din companie în martie anul trecut și a pus bazele firmei Add Value Management, o platformă dedicată investitorilor imobiliari interesați de sectorul birourilor din România. Acum, el avertizează că tânăra generație de astăzi se mută spre online, iar magazinele tradiționale devin neglijabile.

" "
" "

Toate centrele comerciale mici, de 30.000 – 40.000 de metri pătrați, vor dispărea. În orașele mici poate va mai rămâne un singur mall. Nu văd o ascensiune pentru sectorul de retail. Marile malluri vor supraviețui și vor merge bine, dar cele mici vor dispărea cumva”, prognozează David Hay.

El consideră că generația milenialilor caută o viață flexibilă și posibilitatea de a se muta dintr-un loc într-altul, motiv pentru care sectorul locuințelor pentru închiriat va crește.

Fenomenul de urbanizare, de mutare a oamenilor spre marile orașe, se întâmplă peste tot în lume. În Polonia observăm deja o aplecare spre dezvoltarea de locuințe de închiriat, dar va apărea și în România în anii următori”, spune managerul.

În următorii doi ani este anunțată dezvoltarea a 500.000 metri pătrați de spații de retail, din care NEPI Rockcastle și Prime Kapital vor face aproximativ jumătate, explică Laurențiu Lazăr, managing partner Colliers International, în cadrul aceluiași eveniment.

Investitorii de pe acest sector imobiliar se îndreaptă spre orașele mai mici unde nu există concurență și unde românii nu sunt atât de obișnuiți cu cumpărăturile online, constată brokerul.

Discounterii, precum Pepco și JYSK, au fost printre cei mai activi retaileri în 2018, strategia acestora fiind să acopere chiar și orașe cu 10.000 – 20.000 de locuitori, se arată într-un raport publicat recent de Cushman & Wakefield Echinox.

Pentru anul acesta este așteptată livrarea a 200.000 de metri pătrați de spații de retail, dublu comparativ cu anul anterior, datorită câtora proiecte noi și a unei serii de extinderi.

 

 

" "

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *