Ritmul schimbărilor înregistrate de sectorul auto este fără precedent, vehiculele moderne devenind tot mai computerizate, ceea ce transformă componentele software în elemente esențiale.
„Inovația în domeniul aplicațiilor software și electronice permite vehiculelor să prevadă, să identifice și să evite eventualele coliziuni. Pe lângă gestionarea evoluției rapide a electrificării, automatizării și conectivității, producătorii trebuie să abordeze noi roluri și responsabilități contractuale. Întreprinderile sunt, în general, optimiste în ceea ce privește viitorul, în ciuda diferiților factori de risc”, punctează analistul XTB Radu Puiu.
În contextul în care conflictele globale și tensiunile comerciale sunt în creștere, cerințele și reglementările ESG devin tot mai riguroase. În egală măsură, riscurile asociate software-ului și autonomiei nu au fost încă pe deplin înțelese, drept urmare sectorul se confruntă cu o serie de noi provocări.
Conform unei analize realizate de compania de servicii financiare Allianz, producătorii europeni de automobile se confruntă cu un mediu dificil, în frunte cu Germania, chiar dacă Industria automobilelor este de o importanță vitală pentru economia europeană (reprezintă 6% din producția totală a UE).
China, motiv de îngrijorare pentru piețele din Europa și SUA
Tranziția către masini electrice se desfășoară într-un ritm tumultuos din cauza tensiunilor geopolitice, a scăderii cererii și a incertitudinilor legate de reglementare. În aceste condiții, pot fi observate disparități regionale majore.
China se „confruntă” cu liderii tradiționali din sectorul auto. În acest context, Europa și Statele Unite, îngrijorate de dependența de China și de impactul asupra propriilor industrii auto, reacționează prin ridicarea barierelor comerciale și a supravegherii, explică Radu Puiu.
China joacă un rol disruptiv crucial, în special în domeniul vehiculelor electrice. A doua cea mai mare economie are un avans important pentru producătorii europeni de automobile, care au reacționat lent. Constructorii europeni se confruntă cu o concurență acerbă, mai ales atunci când vine vorba de piața de mașini accesibile pentru clasa de mijloc.
Acest lucru presupune prețuri mai mici și marje mai strânse. Cei care nu reușesc să țină pasul cu modificările din sector vor întâmpina dificultăți. Nu numai că marjele constructorilor chinezi de automobile sunt mai mari, dar aceștia au și mult mai multe resurse deoarece sunt întreprinderi de stat. Această situație obligă companiile europene să producă în pierdere, scenariu deloc sustenabil, subliniază Radu Puiu.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News