Lucrările pentru refacerea planșeului de peste Dâmbovița încep în octombrie

Sursa foto: wikipedia

Piața Unirii din București se va transforma într-un uriaș șantier. Contractul de finanțare pentru refacerea din temelii a planșeului de peste râul Dâmbovița a fost semnat, iar lucrările vor începe în luna octombrie. Pentru a nu bloca total traficul, reconstrucția va fi făcută în mai multe etape timp de aproape doi ani.

Planșeul Unirii, structura de beton care acoperă râul Dâmbovița în centrul Capitalei, are aproape 100 de ani. După o lungă așteptare și avertizări din partea experților, a fost semnat contractul de  finanțare a lucrărilor de reabilitare a planșeului.

Dumitrița Ungureanu, jurnalist Digi24: Piața Unirii va fi decopertată pentru a reface planșeul de peste Râul Dâmbovița și vor fi săpături inclusiv aici în zona fântânilor. Pentru a nu bloca traficul din centrul Capitalei, lucrările vor fi făcute pe etape.

Lucrările în zona verde și zona fântânilor vor începe în luna octombrie, circulația auto nu va fi însă afectată. Abia de anul viitor traficul din zonă va fi restricționat pe etape.

Marcel Ciolacu, premierul României: „Știu că nu este proiect ușor. În plus, pe parcursul lucrărilor vom avea o perioadă de restricții de trafic. De aceea e esențial ca lucrările să fie realizate rapid și în termenele stabilite”.

Experții au atras atenția în ultimii ani în privința stării dezastruoase în care se află structura de beton.

Matei Sumbasacu, inginer constructor, fondator Asociația Re:Rise: „Poate pune în pericol siguranța utilizatorilor sau siguranța traficului, dar fără a exista un pericol iminent de colaps. Practic, este o structură veche care a fost afectată în repetate rânduri atât de cutremure, dar mai ales de acțiunea apei”.

Decizia de a reface planșeul din temelii a fost luată în urma unei expertize.

Ionuț Răcănel, Facultatea de Cosntrucții: „Una din soluții care a fost precizată în expertiză presupune realizarea unor lucrări de reparații care ar prelungi durata de viață a structurii existente cu un orizont de timp între 10-15, poate 20 ani și cu costuri mai mari.

Iar a doua soluție a fost înlocuirea structurii de rezistență existentă integral și realizarea unei structuri integral noi.

Noi am recomandat în expertiză varianta a doua, adică cu structură integral nouă”.

Deși sunt conștienți că vor petrece și mai mult timp în trafic în zona Unirii, șoferii recunosc că e o lucrare necesară.

Deși sunt conștienți că vor petrece și mai mult timp în trafic în zona Unirii, șoferii recunosc că e o lucrare necesară.

-„Niciodată nu o să fiu împotriva la un lucru care se îmbunătățeste, dar să se grăbească puțin cu lucrările, că, la noi, dacă se începe o lucrare, durează mult și bine”.

-„E ceva normal, trebuie reparat, cade cu noi. Nu se pot face reparații fără oprirea traficului, nu se poate online totul”.

-„Problema de trafic este întotdeauna când se apucă de lucrări de asemenea anvergură. E o chestie de siguranță în trafic”.

Investiția pentru planșeu și pentru Pasajul Unirii, care de asemenea va intra în reparații, este de 1,1 miliarde de lei, de la Guvern aproximativ 800 de milioane de lei, la care se adaugă fonduri europene în valoare de 300 de milioane de lei. Lucrările ar trebui să fie gata în 2026.

Citește mai mult AICI

 

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: