PSnews

Ultima Oră

Pippidi: Cum e să fii parte a elitei politice fără a ști limba română

TOMISTHECAT.RO

Preşedintele Societăţii Academice din România (SAR), Alina Mungiu-Pippidi, în cel mai recent editorial pentru România Curată, reacționează dur după ce deputatul PSD Călin Matei a transmis elevilor un mesaj halucinant, cu ocazia începerii noului an școlar, plin de greșeli gramaticale.

Citiți și Deputat PSD, mesaj halucinant pe Facebook. Ce le transmite elevilor

Astfel, Pippidi, în postarea sa, susține că prin acest mesaj, deputatul social-democraților ”ne oferă un peisaj dinăuntru, cum e să fii parte a elitei politice fără a ști limba română și a păstra buda plină de fum drept cea mai memorabilă amintire din școală”.

Profesor de politici publice, Alina Mungiu-Pippidi adaugă, în postarea sa, că aceasta e probabil explicația pentru a fost ales, foarte probabil că ”majoritatea celor care l-au votat se identifică cu acest mesaj din inimă, acesta e și universul experienței și cunoașterii lor. De ce să fi trimis ei în Parlament pe unul care citea în pauze pentru olimpiade, sau se antrena să scoată un timp mai bun la alergare. Ori e politica reprezentativă, ori nu e”.

”Autodistribuit ca deputat al melcilor, pesedistul Matei, Camera Deputaților, a adresat un îndemn de lansarea anului școlar, care zicea așa, înainte să fi fost corectat de staff : ”Nici mie nu mi-a fost draga școala, ca la majoritatea dintre voi” (sinceritate rară la un om politic).” Da nu am avut ce face, tot ca majoritatea dintre voi! (dezvoltat simț analitic; realism). Pana la următoarea vacanța, pune-ți mâna pe carte, fiți cuminți și nu fumați în budă! Succes!”

Matei în vârstă de 51 de ani, este la al doilea mandat de deputat și ne oferă un peisaj dinăuntru, cum e să fii parte a elitei politice fără a ști limba română și a păstra buda plină de fum drept cea mai memorabilă amintire din școală. Aceasta e probabil explicația pentru a fost ales, foarte probabil că majoritatea celor care l-au votat se identifică cu acest mesaj din inimă, acesta e și universul experienței și cunoașterii lor. De ce să fi trimis ei în Parlament pe unul care citea în pauze pentru olimpiade, sau se antrena să scoată un timp mai bun la alergare. Ori e politica reprezentativă, ori nu e.

Și e. Aici e cercul vicios. Nu îl cred pe dl Matei mai rău decît pe majoritatea. Analfabetismul la toate nivelele e cvasi general. Un politician tînăr care îmi place m-a abordat să îmi povestească cum scrie o lege cu niște prieteni politici ca să upgradeze lifturile la standarde de siguranță mai bune, se pare că sunt praf. Avea cele mai bune intenții, și totul a mers bine pînă cînd mi-a spus că statul ar urma să plătească pentru toate lifturile, din imobile publice sau private, cam tot așa cum statul anvelopa blocuri private în București din bugetul care ar fi trebuit dedicate unor bunuri publice, parcări, reabilitări drumuri, rețea suburbană de cale ferată și alte lucruri care ar fi rezolvat traficul și probleme pe care nici un actor privat nu le poate rezolva. Ce fel de politici publice s-or preda în România dacă un legislator, care mai are și o diploma de profil, se apucă de așa ceva fără a răspunde la întrebarea elementară care e rolul statului în problema lui, de controlor, de garant al siguranței, de potențial creator de stimulente pentru ca toată lumea să trebuiască să-și verifice liftul și recurge direct și din prima la soluția cu statul finanțator și organizator integral al upgradării tuturor lifturilor, cum era în comunism, cînd privatul nu exista. De asta în nici un an nu reușim să ne apropiem de bugetul constituțional dedicat educației – sau Sănătății. Nu mai spun, că nu avea intenții rele băiatul meu, că e și o schemă de cumpărat votanți, așa cum Chiliman era votat de toți ăia din blocurile anvelopate, care știau bine că a lor ar fi trebuit să fie cheltuiala, și știau că banii nu vor mai ajunge în altă parte, dar educația e generală, iar liftul meu e al meu, așa că nu reușim să raționalizăm cheltuielile publice, angajăm meditatori la copii, deși educația e constituțional gratuită, din banii economisiți la căldură sau întreținerea liftului. Singurii care raționalizează sunt firmele de casă, care văzînd că se dau bani la lifturi își pun și asta în profil, mai cumpără un utilaj, că acuși se deschide robinetul de achiziții la lifturi. Și așa noi nu avem nevoie și nu avem cum să avem priorități economice sau un proiect de țară, în care le spui la toți, de exemplu, toată lumea cumpără panouri solare, sau toată lumea își face sere la părinți la țară și aplică la subvenția aia sau aia, sau toată lumea cumpără bonduri la Fondul Național de Dezvoltare (zic la întîmplare, astea sunt proiecte de țară, prescripții de masa care generează dezvoltare), pentru că aceste priorități se desenează implicit, statul e cea mai mare oportunitate și profilul de succes al firmelor se modelează pe capriciile statului, lifturi, drumuri, porci sau ce mai e economic la ordinea zilnică a rentelor de stat. Și proiectul de țară rămîne cel implicit, dar care se verifică zilnic, găsește cunoștințe peste tot și viața o să meargă!”, scrie Pippidi.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Buku

    13 septembrie 2017, 00:38 la 00:38

    ministru (sic!) ca ministru, da doamna Pippidi… Apare sub citat din distinsa doamnă cum că „Analfabetismul la toate nivelele e cvasi general”. Pe bune, nivelele??? alea sunt niște dispozitive din construcții prin care se verifică planeitatea și verticalitatea zidurilor, planșeelor etc, unele având și o bulă, nu papală, nu personaj de bancuri porcoase, ci de aer. Mă rog, dacă e greșeală redacțională îmi cer scuze doamnei Pippidi.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inapoi