România și Republica Moldova își propun să finalizeze până în 2030 autostrada care va conecta Bucureștiul de Chișinău, parte a proiectelor de infrastructură menite să faciliteze integrarea Moldovei în Uniunea Europeană. Discuțiile includ și dezvoltarea rețelei feroviare și a punctelor vamale.
„Ținta noastră comună este ca în 2030 să putem circula de la București la Chișinău pe autostradă”, a precizat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor din România, Irinel Ionel Scrioșteanu, aflat recent la Chișinău la invitația Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova. Acesta a avut întrevederi cu ministrul Andrei Spînu, directorul general al Căii Ferate din Moldova, Serghei Tomșa, și directorul Administrației de Stat a Drumurilor, Sergiu Bejan, conform Rador Radio România.
„În cadrul discuțiilor despre stadiul proiectelor feroviare și rutiere pentru conectarea României și Republicii Moldova, am analizat stadiul Autostrăzii Unirii A8, dar și a tronsonului de autostradă care va lega Ungheni (RO) de Chișinău (MD). Ținta noastră comună este ca în 2030 să putem circula de la București la Chișinău pe autostradă”, a transmis Irinel Ionel Scrioșteanu pe pagina sa de Facebook.
Mai mult decât atât, în cadrul acestei vizite a fost realizată o evaluare detaliată a stadiului proiectelor legate de podurile peste Prut și punctele vamale aferente acestora, următorul punct vamal care va beneficia de control coordonat fiind cel de la Punctul de Trecere a Frontierei Giurgiulești – Galați.
În ceea ce privește infrastructura feroviară, oficialii au discutat despre oportunitățile de dezvoltare a tehnologiilor informaționale pentru transportul feroviar peste Prut, aliniate la standardele de interoperabilitate și securitate cibernetică impuse de Uniunea Europeană, ținând cont de expertiza noastră în procesul de integrare.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News