Podul de la Brăila are fisuri la structura de rezistență, la câteva luni de la inaugurare

Sursa foto: Facebook

Faimosul pod de la Brăila, inaugurat în vară chiar în prezența premierului Ciolacu și a ministrului Transporturilor, are din nou probleme. Podul care a costat peste jumătate de miliard de euro are fisuri la structura de rezistență.

Reprezentanții Companiei Naționale de Drumuri spun că nu vor recepționa lucrarea până când crăpăturile nu vor fi reparate, arată Știrile Pro TV.

Blocurile de ancoraj de pe cele două maluri, acolo unde au apărut fisurile, sunt punctele în care firele care susțin podul sunt prinse de sol, esențiale în structura de rezistență a întregii construcții. Fiecare bloc are adâncimea de 35 de metri și a fost umplut cu 40.000 de metri cubi de beton, ceea ce înseamnă că poate susține o greutate de 100.000 de tone.

Compania Webuild Spa din Italia, fosta Astaldi, și compania japoneză IHI, cea care a făcut proiectul, trebuie să răspundă pentru reparații. Antreprenorii dau asigurări că problemele nu vor afecta nici traficul, nici siguranța structurii. Antreprenorul recunoaște că încă de la primele săpături au apărut probleme cu infiltrațiile de apă și, pentru a fi construite blocurile de ancoraj, au lucrat continuu 26 de pompe de mare capacitate care au evacuat apa în Dunăre.

În 2020 au fost observate primele microfisuri în pereții camerelor.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: