Oficiul European de Statistică (Eurostat): Portul Constanţa a avut anul trecut una dintre cele mai semnificative creşteri în rândul porturilor europene, în funcţie de cantitatea de marfă manipulată.
Volumele de mărfuri manipulate în Portul Constanța au înregistrat o creștere de 15,2%, comparativ cu 2022, situându-se printre cele mai rapide creșteri din Europa.
Porturi europene cu cea mai mare activitate 2023
Liderii în manipularea mărfurilor în Uniunea Europeană, Țările de Jos au continuat să fie cel mai mare transportator maritim de mărfuri în 2022. Porturile din Țările de Jos, cum ar fi Rotterdam, Amsterdam și Zeeland, au manipulat un total de 565 de milioane de tone de mărfuri, reprezentând 16% din volumul total al mărfurilor manipulate în UE în 2022.
Porturile Rotterdam (Țările de Jos – 427 milioane tone), Antwerpen-Bruges (Belgia – 254 milioane tone) și Hamburg (Germania – 1 situate pe coasta Mării Nordului, și-au menținut pozițiile de lideri în ceea ce privește greutatea brută a mărfurilor manipulate și volumul containerelor mari manipulate, contribuind cu peste o cincime (22,5%) la totalul UE.
Porturi europene cu scăderi în cantitatea de mărfuri manipulată 2023
Printre porturile europene cu cele mai semnificative scăderi se numără Pireu din Grecia (minus 8,8%), Bremerhaven din Germania (minus 8,6%) și Valencia din Spania (minus 7,1%).
3,48 miliarde tone de marfă – manipulată anul trecut în porturile din UE
Eurostat mai notează că în total, o cantitate de 3,48 miliarde tone de marfă a fost manipulată anul trecut în porturile din UE, în creştere cu 0,8% comparativ cu 2021 (3,45 miliarde tone). Pandemia de Covid-19 a dus la un declin de 7,3% în 2020 (comparativ cu 2019), dar 2021 (un avans de 3,9%) a fost un an cu evoluţii mai bune, datele arătând o redresare parţială faţă de 2019.
Cu o creștere de 15,2%, Portul Constanța a contribuit semnificativ la totalul de 3,48 miliarde de tone de mărfuri manipulate în porturile Uniunii Europene.
Portul Constanta este asezat pe coasta de vest a Marii Negre intinzandu-se pe o suprafata totala de 3 926 hectare.
Portul Constanta este segmentat in trei subdiviziuni:
Portul Fluvial
Portul Fluvial este capabil de a opera peste 10 milioane de tone de marfuri anual. Portul Fluvial permite accessul tuturor tipurilor de nave fluviale. Aproximativ 200 de nave fluviale trec zilnic prin acest port.
Portul Turistic
Portul Turistic Constanta reprezint un important punct de reper pentru toate navele de pasageri care navigheaza pe de-a lungul coastelor Marii Negre.
Portul Maritim
Portul Maritim opereaza anual peste 100 000 000 de tone de marfuri. Portul este deservit de 140 de dane complet functionale si este capabil de a primi nave avand o capacitate de pana la 220 000 de tone deadweight (tdw).
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News