Skip to content
Societate

Poșta Română, contract de 21 de milioane de lei fără licitație. Cum explică directorul general

hotnews

Poșta Română are nevoie urgentă de tehnologia necesară scanării codului de bare de pe factura și de pe cardurile de energie pentru a distribui ajutorul de 1.400 de lei către persoanele vulnerabile, motiv pentru care a lansat o procedură de achiziție, prin negociere, a mii de PDA-uri, imprimante portabile și date mobile, contract cu o valoare estimată la peste 21,7 milioane de lei (fără TVA). Compania a publicat luni după-amiază pe site-ul propriu procedura de achiziție și documentele necesare, iar anunțul a fost făcut pe Facebook.

În fișa de date a procedurii se menționează că procedura de atribuire a contractului este cea de „negociere fără invitație prealabilă la o procedură concurențială de ofertare”.

Valentin Ștefan, directorul Poștei Române, a explicat la B1 TV cum s-a realizat acest contract de achiziție.

„Compania națională Poșta Română este pregătită pentru acest contract, noi putem să furnizăm aceste servicii de încasat facturi. Avem o capacitate de 4500 de ghișee, deci 4500 de persoane pot să plătească simultan facturi la utilități. Ne dorim să creștem această capacitate astfel încât să ușurăm și să creștem calitatea serviciilor.

Contractul este cu licitație, doar că este o procedură simplificată. În loc să avem un contract atribuit într-o perioadă de 60 sau 90 de zile, putem să facem lucrul acesta mult mai rapid, într-o săptămână. A fost o licitație, au fost patru ofertanți.

Oamenii au două variante. Prima, pot să meargă la oficiile poștale să își plătească factura. În același timp, ei pot să le plătească și la poștași. Acum se pregătește și posibilitatea plății prin mandat online”, a spus Valentin Ștefan.

Doar în jumătate din oficiile poștale din țară se poate plăti cu cardul

Pe de altă parte, analistul economic Adrian Negrescu a spus că în jumătate din oficiile poștale din România nu se poate plăti cu cardul, inclusiv în București. Acesta a mai spus că în mediul rural nu există varianta în care cetățenii pot efectua plăți cu cardul în oficiile Poștei Române.

„În jumătate din oficiile poștale din România nu se poate plăti cu cardul. Aici suntem. Inclusiv în București sunt oficii poștele unde te duci cu cardul și nu poți să plătești. În mediul urban, 80 – 90% este gradul de digitalizare. Dar în mediul rural este jale, nu poți plăti decât cu bani gheață și mă întreb oare cum vor face față cei de la Poșta Română cozilor uriașe din perioada următoare. Eu îi dau un sfat domnului director, să meagă la Oficiul Poștal din Popești-Leordeni care e incredibil de aglomerat la orice oră a zilei. Gradul de nervozitate e atât de mare acolo încât nu știu câți vor mai rezista dacă dumneavoastră îi puneți să interogheze și bazele ANAF și alte lucruri”, a spus Adrian Negrescu.

Directorul Poștei Române a confirmat că din 2000 de oficii poștale aflate în țară, doar în 1000 dintre acestea Poșta Română oferă servicii poștale complete, adică plată cu POS șu plată cash. Toate cele 1000 de oficii se află însă doar în mediul urban.

„Există 1000 de oficii poștale care oferă servicii complete, de la plata cu POS, până la plata cash. Vorbim de 1000 din 2000. Toate cele 1000 sunt în mediul urban”, a mai spus directorul Poștei Române.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *