Poşta Română anunţă, joi, că este ţinta unei noi campanii de phishing. Persoanele, care sunt sau nu clienţi au companiei, primesc SMS-uri pentru a accesa un site unde li se cer date personale şi bancare. Compania transmite că foloseşte doar canalele oficiale de comunicare, iar eventualele SMS-uri trimise clienţilor anunţă doar de unde pot fi ridicate coletele.
”Un nou val de acţiuni de phishing în care este folosit numele Poştei Române îşi face simţit prezenţa, prin intermediul SMS-urilor trimise de infractorii cibernetici care atentează la conturile şi la datele personale ale utilizatorilor de internet”,m anunţă, joi, Poşta Română, într-un comunicat de presă.
Sursa citată a precizat că victimele sunt alese la întâmplare: unele sunt clienţi ai Companiei Naţionale “Poşta Română”, iar alţii nu folosesc serviciile poştale.
Compania detaliază modul de operare.
De pe un număr de telefon de România, atacatorii trimit un SMS prin care destinatarului i se aduce la cunoştinţă faptul că trebuie să primească un colet, dar adresa este incorectă sau informaţiile personale sunt incomplete. Mai departe, destinatarului i se pune la dispoziţie un link pe care este îndemnat să îl copieze în browser şi apoi să îl deschidă.
Odată accesat acest link, acestuia i se cere să completeze date personale, de la adresă şi până la cont bancar (număr de card, data expirării, titular card, codul de siguranţă). Dacă utilizatorul oferă datele contului bancar, banii îi sunt sustraşi rapid de pe card.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News