Poţi să rămâi fără bani într-o secundă. Atenție, banca nu-ți cere niciodată să faci asta

Sursa foto: Freepik

E escrocherie a luat amploare și-i lasă fără bani în conturi pe oamenii care acționează impulsiv și intră pe diverse linkuri trimise de infractori. Când își dau seama că au rămas săraci e prea târziu.

În prezent circulă o nouă tentativă de fraudă care vizează datele confidențiale ale contului bancar. Escrocii trimit mesaje în care clienții băncilor sunt puși să-și confirme datele, sub diverse pretexte.

Solicitarea îi pune pe oameni sub presiune și acționează imprudent.

Escrocheria care te lasă fără bani într-o secundă. Atenție, banca nu-ți cere niciodată să faci asta

Infractorii trimit e-mailuri de phishing cu subiectul „Confirmarea informațiilor de conectare necesare” pentru a obține informații despre cont.

Escrocii solicită o confirmare presupusă unică a datelor de conectare, astfel încât contul „ rămâne utilizabil fără restricții ”. În același timp, au stabilit un termen limită scurt pentru a încuraja destinatarii să acționeze neplăcut: „ Dacă această confirmare nu este primită în câteva zile, unele funcții ale contului tău pot fi temporar restricționate”, scrie ruhr24.de.

Pentru a-și actualiza contul, clienților li se cere în e-mailul de phishing să facă clic pe un buton care duce la un site web fals.

Băncile avertizează că scopul încercărilor de phishing este întotdeauna să colecteze suficiente date confidențiale pentru a efectua „tranzacții frauduloase”.

De fapt, clienții nu sunt amenințați cu blocarea sau restricționarea contului.

Specialiștii recomandă să nu faceți clic pe niciun link, ci să mutați e-mailul în dosarul de spam fără a răspunde. De asemenea, este util să introduceți subiectul e-mailului într-un motor de căutare pentru a verifica dacă există deja avertismente despre acesta.

Astfel de înșelăciuni sunt destul de răspândite dar continuă să facă victime. De această dată, o bancă din Germania cu reperezentanță și în România a transmis acest avertisment.

Escrocheria care te lasă fără bani într-o secundă. Atenție, banca nu-ți cere niciodată să faci asta – Foto: Freepik (rol ilustrativ)

Avertismente bancare: Cum să identificați tentativele de fraudă

Încercările de phishing pot fi adesea identificate prin următoarele caracteristici:

Saluturile sunt adesea impersonale .

Expeditorul afișat poate fi o altă adresă de e-mail în format HTML.

E-mailurile conțin link-uri care duc la site-uri web false. „Efectul de trecere a mouse-ului” ajută: deplasați mouse-ul peste link pentru a verifica destinația reală.

Escrocii exercită adesea presiune pentru a acționa prin consecințe amenințătoare. Înșelătoriile tipice includ amenințarea cu taxe sau stârnirea curiozității.

După cum explică Oficiul Federal pentru Securitatea Informației (BSI), se recomandă întotdeauna prudență atunci când sunt solicitate informații confidențiale, cum ar fi codurile PIN sau numerele de card de credit.

Solicitarea de date precum numele, adresa sau IBAN pe un presupus site web al unei bănci este, de asemenea, un semnal de avertizare. Este foarte probabil ca cei afectați în aceste cazuri să ajungă pe un site fals.

Citeste mai mult AICI

 

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: