Skip to content
Politică

Prăbușirea USR în sondaje, explicată din interior: ”Beție. Beția puterii. USR PLUS s-a îndepărtat de ceea ce i-a adus primele voturi”

Inquam Photos / Octav Ganea

Ultimul sondaj de opinie care indică prăbușirea electorală a USR la 9% agită apele în partid, deja afectat de scandalurile interne. Radu Hossu, consilier al primarului Brașovului, Allen Coliban, iese la atac pe rețelele de socializare și consideră dezastrul prin care trece USR a fost cauzat de prestația lui Barna în fruntea partidului.

“A ieșit un nou sondaj de opinie.

– 2016 toamna: Alegeri parlamentare. Un singur partid. USR condus de Nicușor Dan. 1500 de membri. Rezultat? 9%

– 2022 primăvara: Sondaj CURS. Două partide. USR și PLUS sunt conduse de Echipa Dan Barna. De cel puțin 20 de ori mai mare decât în 2016. Rezultat? 9%

Cum s-a ajuns aici?

Beție. Beția puterii. USR PLUS s-a îndepărtat de ceea ce i-a adus primele voturi: ideile de luptă cu sistemul. Echipa care a condus partidul 85% din istoria lui a început să se îmbete.

În 2020 după alegerile parlamentare i-am cerut demisia lui Dan Barna, pentru scorul dezamăgitor. Mi s-a spus că nu e bine ce am făcut, pentru că scorul de 15% este „o victorie” – citat din domnul președinte.

Să stai 4 ani în opoziția lui PSD, în perioada OUG13, cu guverne PSD date jos de PSD, cu Iohannis care „mai dădea o șansă PSD”, cu cea mai devastatoare criză sanitară din ultima sută de ani. Și să crești doar 6 procente? Aia nu e o victorie. Ah, am uitat să adaug aici: Cele 6 procente vin și din alianța cu PLUS, partidul lui Dacian Cioloș. Când ești în opoziție, și dacă taci 4 ani, tot crești vreo 2%. Dacian și Dragos și Ramona și Vlad tot au adus 4%”, spune Radu Hossu.

Acesta atrage atenția că prăbușirea USR va genera apatie politică, iar cei care vor câștiga sunt tot cei care au condus România timp de 32 de ani:

“Și atunci care a fost rezultatul conducerii? Care a fost creșterea netă a conducerii Dan Barna între 2017 și 2020? Vă spun eu: ZERO! A fost ZERO!

Aia nu e o victorie. E un eșec. Un eșec lamentabil veșnicii conduceri. Cătălin Drulă este cel mai bun Ministru al Transporturilor din istoria post-decembristă a României. De departe! Nu degeaba au vrut să-l elimine fizic (!!!). Însă este parte din aceeași echipă despre care s-a demonstrat că a rămas la putere în diferite filiale, prin decizii abuzive. Pe care Cătălin Drulă, cel mai bun Ministru al Transporturilor, le-a girat. Sorry, sună nasol, dar e adevărat. Și e trist.

Și cui îi pasă?

Păi îmi pasă mie. Pentru că USR PLUS este cel care a catalizat speranța unor generații. Speranță pe care USR PLUS prin actuala conducere o dă cu capul de toți pereții, o umple de sânge, o strânge de gât și din dorința de a rămâne la butoanele partidului riscă să o împuște în cap și să o îngroape.

Iar problema cu speranța este că revine cu greu. Lipsa speranței va genera apatie politică, iar cei care vor câștiga sunt tot cei care au condus România timp de 32 de ani, aceiași care au devalizat țara în anii ’90, care au pus frână dezvoltării în anii 2000 și care se bucură de efectele distrugerii sistemului educațional și a faptului că suntem țara cu cea mai mare imigrație pe timp de pace de pe PLANETĂ! Cred că astfel, dacă stai și te gândești mai bine, îți pasă și ție cititorule.

Așa că, îmi doresc ca această speranță să nu dispară, să nu fie împușcată și îngropată. Iar asta înseamnă că USR PLUS trebuie să redevină depozitarul acestei speranțe.

Cum?

Cu o schimbare de conducere din interior și cu presiune din exterior. Partidul USR PLUS trebuie criticat cu argumente. Pusă oglinda în față și explicat de ce nu mai este cel care oferă speranța că se poate mai bine. De către cine, dacă nu chiar de către votanții lui? Conducerea internă trebuie să accepte că a dat-o de gard. Grav. Că acest partid s-a dus în gard și se îndreaptă spre irelevanță. Nu mai e timp să povestim cum o să fie bine tot cu ei, pentru că ei și-au dat deja măsura valorii. Electoral, această valoare a fost ZERO în 2020 și acum este cu minus”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *