Premieră în retail: Discounterii au devansat hypermarketurile în preferințele de cumpărături ale românilor

Sursa foto: Facebook

Raportând un avans de 19% al valorii vânzărilor comparativ cu 2022, față de un plus de 10% în cazul hypermarketurilor și supermarketurilor, discounterii au devenit în premieră anul trecut prima opţiune a românilor pentru achiziţiile de produse de larg consum, ajungând la o cotă de piață de 26,6% din total achizițiilor realizate de români, potrivit Consumer Panel Services GfK România. În schimb, românii nu mai cumpără atât de multe mărci private nici măcat de la discounteri, iar comerțul tradițional nu mai este canalul care generează cele mai mari vânzări.

Dintre toate formatele de magazine, discounterii precum Lidl, Penny sau Supeco au continuat să conducă, anul trecut, topul creşterilor valorice în retail și, pentru prima dată, au devenit canalul de vânzare cu cea mai mare cotă de piață, de 26,6%, cu 1,3 puncte procentuale peste nivelul din 2022, arată datele studiului Consumer Panel Services GfK România.

Vânzările au crescut și în supermarketuri și hypermarketuri, dar mai puțin, cu circa 10% anul trecut faţă de 2022, astfel că hypermarketurile au ajuns să dețină 25% din piață, cu un punct sub cota din anul anterior, iar supermarketurile 14%, la fel ca anul trecut. În scădere a fost, de asemenea, și comerțul tradițional, care a pierdut astfel poziția fruntașă ajungând la o cotă de 26,5%, față de 27% cu un an în urmă.

„Este primul an în care se întâmplă această rocadă în retail şi ne aşteptăm că discounterii să continue dezvoltarea în comerţul local peste ritmul pieţei. Anul trecut am asistat la apariţia unui format nou de discount şi am remarcat investiţii semnificative în expansiunea rețelelor de profil. Dezvoltarea acestora s-a realizat nu doar pe fondul expansiunii în teritoriu, ci şi prin atragerea de noi cumpărători şi prin fidelizarea acestora. Un indiciu este faptul că cea mai mare creştere a frecvenţei de cumpărare în 2023 faţă de anul anterior s-a înregistrat în discounteri. Analizele noastre speciale pe retail ne arată că discounterii câştigă teren luând cu precădere din cota de piaţă a hypermarketurilor, a supermarketurilor şi a comerţului tradiţional”, a explicat Diana Scăunaşu, managing director Consumer Panel Services GfK România.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL